از لُمپنیسم توبه کرده‌اید که نقاب گفت‌وگو به صورت می‌زنید؟!


از لُمپنیسم توبه کرده‌اید که نقاب گفت‌وگو به صورت می‌زنید؟!

یک روزنامه زنجیره‌ای و حامی فتنه، در حالی تیتر «گفت‌وگو، سد راه لُمپن‌ها در انتخابات» را تیتر کرد که رفتار فتنه‌گران در سال78 و 88، مصداق کامل و جامع لُمپنیسم است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه اعتماد ذیل تیتر «گفت‌وگوی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، سد راه لُمپن‌ها در انتخابات» نوشت: از آشتی ملی، طرحی که سیدمحمد خاتمی ارایه کرد تا میثاق‌نامه گفت‌وگوی ملی که این روزها، اخباری از آن به گوش می‌رسد، فراز و فرودهای فراوانی طی شده است. چنانکه پیرو حوادث پس از انتخابات ۸۸ و عواقب تصمیماتی که برای مقابله با اتفاقات آن سال اتخاذ شد، شکافی میان نیروهای سیاسی پدید آمد که به ‌نحوی دیگر میان پایگاه اجتماعی این دو جریان سیاسی نیز فاصله انداخت.

بیشتر بخوانید:

حسین مرعشی: با حصر، توانایی‌های کشور از بین می‌رود!


پس برای مقابله با این شکاف که در عرصه سیاسی و اجتماعی اتفاق افتاده بود، سیدمحمد خاتمی، ایده «آشتی ملی» را در ۱۹ بهمن‌ماه ۹۵ مطرح کرد و واکنش‌های فراوانی ازسوی دو جریان سیاسی به این طرح شد. با آنکه برخی اصولگرایان نیز به‌طور کلی نوعی سکوت توام با رضایت پیشه کردند اما در همان روزها دیگر چهره‌های سیاسی به مقابله با آن پرداختند. رییس قوه قضاییه وقت این طرح را به «رسانه‌های بیگانه» نسبت داد و احمد توکلی نیز در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «با آشتی ملی موافقم. اما مقدمه آشتی ملی پذیرش اشتباه و عذرخواهی رسمی دولت اصلاحات است.» از آن روز تا امروز لزوم گفت‌وگو در محورهای متعددی مطرح شده است. از مهم‌ترین محورهای گفت‌وگو می‌توان به گفت‌وگو بین جریان نیروهای اصلاح‌طلب و اصولگرا، گفت‌وگوی درون‌گفتمانی و گفت‌وگو میان وزارت کشور و شورای نگهبان اشاره کرد. محورهایی که چهره‌های سیاسی و مقامات کشوری در اظهارنظرهای دیروز خود به آنها پرداخته‌اند.


این روزنامه سپس از قول احمد مازنی عضو فراکسیون امید در مجلس می‌نویسد: «پیش از این با سیدمحمد خاتمی، نجفقلی حبیبی، بهزاد نبوی، علی شکوری‌راد، غلامحسین کرباسچی، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، احمد توکلی و محمدرضا باهنر نیز درباره گفت‌وگوی ملی صحبت‌ کرده‌ام.» در این زمینه میثاق‌نامه انتخاباتی گفت‌وگوی ملی در حال تهیه است. همزمان درون مجلس هم مجمع گفت‌وگوی ملی را تشکیل داده‌ایم که از یک جمع ۲۵ نفره از طیف‌های مختلف تشکیل و تاکنون ۶ جلسه از این مجمع نیز برگزار شده است.» مازنی افزود: «هر قدر ما افکار عمومی را به فضای گفت‌وگومحور در کشور نزدیک کنیم، مردم انتخاب‌هایشان دقیق‌تر می‌شود. صدای لمپن‌ها معمولا بلندتر است اما اگر در کشور گفت‌وگوی منطقی شکل بگیرد، می‌توان صدای لمپن‌ها را پایین آورد و آن صداها دیگر تاثیری نمی‌گذارد.


روزنامه ایران هم از قول مازنی نوشت: نهمین جلسه گفت‌وگوی ملی دو هفته پیش در دفتر محمدرضا عارف برگزار شده و بجز عارف رئیس فراکسیون امید، سیدمحمد صدر، محمدرضا باهنر، سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، عزت‌الله ضرغامی و احمد توکلی اعضایی هستند که نسبتاً منظم در این جلسات شرکت می‌کنند. مجید انصاری، عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز هم گاهی در جلسات حضور می‌یابد و قرار است علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم به این جمع اضافه شود. مازنی البته گفته که از علی عسکری، رئیس سازمان صدا و سیما هم دعوت شده در این جلسات شرکت کند که تاکنون به خاطر تداخل برنامه‌هایش با جلسات نتوانسته حضور یابد.


یادآور می‌شود لُمپن اصطلاحاً به عناصر قانون‌شکن و لات مسلک و چاقوکش که رعایت قانون و حقوق عمومی را نکنند اطلاق می‌شود. و با این معنا باید از عناصر فعال در فتنه ۸۸ که مجبور شده‌اند دنده عقب بگیرند و دوباره به اسم آشتی و گفت‌وگوی ملی تله‌گذاری کنند پرسید: آیا از شما قانون‌شکن‌تر و لات‌مسلک‌تر در فضای سیاسی پیدا می‌شود؟


آیا همین خاتمی و سایر سران فتنه نبودند با القای تقلب مردم را- که بعداً خاتمی اعتراف کرد دروغ بوده- در مقابل رأی اکثریت دعوت به شورش کردند و فضا را برای اوباشگری گروهک‌های ضدانقلابی و عناصر وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه مهیا کردند؟

کدام آشتی؟ مگر می شود بین دزد و قاتل و جنایتکار با پلیس و قربانی و کسی که دزد به اموالش زده آشتی برقرار کرد؟ همچنان عذرخواهی از پیشگاه ملت و نظام به‌خاطر خیانت و وطن‌فروشی بزرگ سال ۸۸ و همسویی با سناریوی دشمن که به دادن گرای تحریم‌های اقتصادی ختم شد، بر گردن سازمان‌دهندگان فتنه سنگینی می‌کند و البته موضوع مجازات آنها، بحث جداگانه‌ای است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو