هواپیماهای ارزان، امنیت روانی جهان را به هم ریختند


هواپیماهای ارزان، امنیت روانی جهان را به هم ریختند

شفقنا- چند روز است که هواپیماهای به اصطلاح ارزان قیمت، امنیت روانی و اقتصادی جهان را به هم ریخته اند و کشورهای مختلف را در یک جنگ روانی و لفظی درگیر کرده اند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از هلسینکی سانومات، حمله به پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی نشان داد که سلاح هایی که تا پیش از این  […]

هواپیماهای ارزان، امنیت روانی جهان را به هم ریختند

شفقنا- چند روز است که هواپیماهای به اصطلاح ارزان قیمت، امنیت روانی و اقتصادی جهان را به هم ریخته اند و کشورهای مختلف را در یک جنگ روانی و لفظی درگیر کرده اند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از هلسینکی سانومات، حمله به پالایشگاه های نفتی عربستان سعودی نشان داد که سلاح هایی که تا پیش از این فقط در دسترس دولت ها بود به دلیل پیشرفت های تکنولوژیکی و پایین آمدن قیمت قطعات ، تقریبا برای همه در دسترس است.

بنابراین گزارش، آمریکا هنوز درباره عاملان این حملات، اتهاماتی را مطرح می کند در حالیکه حوثی ها مسیولیت حملات را پذیرفته اند.
بنابر این گزارش ها در این حملات از ده هواپیما استفاده شده است. حوثی ها پیش از این هم با موشک و هواپیما به عربستان سعودی حمله کرده اند و عربستان ایران را دراین باره متهم کرده، اتهامی که ایران آن را به شدت رد می کند.
بر اساس این گزارش، ساخت این هواپیماها چندان پیچیده نیست ، اما تنظیم مسیر پرواز ، شناسایی مقصد و موقعیت یابی از قبل برنامه ریزی شده به فناوری پیشرفته تری نیاز دارد.
کارشناسان سازمان ملل اعلام کرده اند که این هواپیماها از آگوست سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار گرفته اند و سایر هواپیماهای مورد استفاده حوثی ها برد بسیار کمتری دارند و بطور خاص برای شناسایی استفاده شده اند.
پهپاد UAV-X دارای ارتفاع ۲۸۰ سانتی متر و طول بال ۴۵۰ سانتی متر است. این هواپیما قادر به حمل ۱۸ کیلو محموله انفجاری مخلوط با توپ های فولادی است.
بر اساس این گزارش، این هواپیما از یک موتور چینی DLE170 یا یک موتور احتراق داخلی ۳W110iB2 آلمانی استفاده کرده است که تهیه یک موتور آلمانی ۱،۴۰۰ یورو و یک موتور چینی DLE170 چینی حدود ۱۰۰۰ یورو هزینه دارد. این هواپیما ها ۲۰۰-۲۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارند.

به گزارش شفقنا، حملات حوثی ها به عربستان خسارت جانی نداشته است.
گفتنی است، تاکنون هزاران نفر غیر نظامی یمنی در پی حملات ایتلاف به رهبری عربستان کشته شده اند و جنگ یمن به یک بحران انسانی تبدیل شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه