به گزارش افکارنیوز،

«سامی ابوزهری» از اعضای ارشد حماس اعلام کرد، تلاش‌های این جنبش برای آزادی دهها فلسطینی از جمله اعضای حماس در عربستان سعودی ادامه دارد.

اخبار بین الملل-وی گفت: تلاش‌ها و تماس‌ها در این باره ادامه دارد و تا آزاد شدن بازداشت‌شدگان متوقف نخواهد شد. برخی از اعضای حماس هستند که چهار سال از بازداشت آنها (در عربستان) می‌گذرد.

ابوزهری ادامه داد: تلاش‌های زیادی برای حل بحران بازداشت‌شدگان و تضمین آزادی آنها انجام دادیم، تماس‌های متعددی با کشورهای عربی و اسلامی که با عربستان در تماسند، داشتیم تا در این مورد میانجی‌گری کنند.

وی سپس از نامه «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس به «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی خبر داد و گفت؛ همچنین برخی از اعضای ارشد حماس با مقامات سعودی تماس گرفتند اما هیچ نتیجه ای نداد.

این عضو بلندپایه حماس درباره علت احتمالی این موضوع گفت: بازداشت‌ها «ناگهانی» بوده و هیچ توجیهی ندارند؛ حماس سیاست ثابت خود مبنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورهای دیگر و نیز عدم ورود به قطب‌بندی‌ها میان کشورهای عربی پایبند بوده است. اگر سیاست ما غیر این بود که در طول شش ماه گذشته در قبال بازداشت‌‌ها سکوت نمی‌کردیم، ما برای حل این مسأله فرصت دادیم.

ابوزهری در ادامه نسبت به بازداشت «محمد الخضری» که بیش از سه دهه است که در عربستان زندگی می‌کند و هشتاد سالگی را رد کرده، ابراز تعجب کرد و گفت، حال عمومی وی وخیم است.

وی در پایان از این رفتار غیرقابل توجیه عربستان در قبال ملت فلسطین ابراز تاسف و ناخشنودی بسیار کرد.

در همین ارتباط «می» دختر محمد الخضری در پیامی ویدئویی خواستار میانجی‌گری شاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد برای آزادی پدر و برادرش شد