ربات‌های ماه‌نورد به درون غارهای مرموزترین قمر منظومه شمسی می‌روند


پیش از ارسال انسان به کره ماه، دانشمندان با ساخت ربات‌هایی فوق پیشرفته در نظر دارند به کشف اسرار غار‌های کره ماه بپردازند تا اولین پایگاه زیرزمینی برای فضانوردان ساخته شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان آژانس فضایی اروپا اعلام کرده‌اند ایده‌هایی برای کشف غار‌های کره ماه با استفاده از ماموریت رباتیک دارند.
با توجه به تلاش کارشناسان ناسا برای سفر به کره ماه در سال ۲۰۲۴ در ماموریتی به نام آرتمیس، دانشمندان اعلام کرده‌اند باید اطلاعات بیشتری درباره غار‌های قمری که در زیرسطح کره ماه وجود دارند به دست آورند.
ربات‌های ماه‌نورد به درون غارهای مرموزترین قمر منظومه شمسی می‌روند

ماموریت آرتمیس از یک سفینه فضایی دارای سیستم فرود سه مرحله‌ای تشکیل می‌شود که در آن ابتدا دو فضانورد با استفاده از پایگاه فضایی مدارگرد دروازه قمری به سمت کره ماه منتقل می‌شوند و سپس با استفاده از کپسول اوریون ناسا مسیر ۲۵۰۰۰۰ مایلی به سوی ماه سفر می‌کنند تا در نهایت بر سطح سیاره فرود آیند.
بیشتر بخوانید: آسانسور ماه، ایده‌ای منحصر به فرد برای سفری آسان به کره ماهدانشمندان در ماموریت آرتمیس در نظر دارند برای اولین بار یک فضانورد زن را به کره ماه بفرستند. ربات‌های ماه‌نورد آژانس فضایی اروپا ESA می‌توانند در تونل‌های زیرزمینی کره ماه که در اثر حرکت گذاره‌های آتش‌فشانی تشکیل شده است به حرکت بپردازند. امروزه دانشمندان طرح‌های فراوان برای طراحی ربات غارنورد در دست اجرا دارند و از دانشمندان در سراسر جهان دعوت کرده‌اند تا ایده‌های خود را در این زمینه مطرح کنند.

به گفته محققان کاوش و نقشه‌برداری از تونل‌های زیرزمینی کره ماه می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره زمین‌شناسی کره ماه در اختیار دانشمندان بگذارد، همچنین بررسی این تونل‌ها می‌تواند گزینه منحصر به فرد و جالبی برای سکونت فضانوردان و ساخت پناهگاه در آینده برای آنها باشد.
ربات‌های ماه‌نورد به درون غارهای مرموزترین قمر منظومه شمسی می‌روند

به دلیل وجود تابش اشعه‌های کیهانی در سطح کره ماه و برخورد شهاب سنگ‌ها با سطح آن به دلیل جاذبه کم کره ماه، ساخت پناهگاه بر سطح کره ماه چندان ایمن نیست و کارشناسان در نظر دارند در سال‌های آینده پناهگاهی زیرزمینی برای ماجراجویان کره ماه بسازند.

فضانوردان در این پناهگاه‌های زیرزمینی می‌توانند به منابع آب یخ‌زده کره ماه دسترسی پیدا کنند و به این ترتیب زمینه حضور طولانی مدت انسان در کره ماه فراهم می‌شود.

از جمله ایده‌ها برای ساخت ربات ماه‌نورد رباتیک درون غارها، ارسال اطلاعات از ماه‌نورد رباتیک به سطح مریخ و تعبیه ابزار‌هایی برای اندازه‌گیری محیط و جنس ذره‌های تشکیل‌دهنده تونل است.

امروزه شرکت‌ها و سازمان‌های فراوانی در تلاشند تا اولین فضانوردان بر سطح کره ماه فرود آیند که از آن جمله شرکت بلواوریجین، اسپیس ایکس، ناسا، اسا، آژانس فضایی کشور چین و هند را می‌توان نام برد.

این سازمان‌های پیشرو در نظر دارند پیش از ارسال انسان به کره ماه با ساخت ربات‌های ماه‌نورد اطلاعات بیشتری درباره زمین‌شناسی این کره و جنس خاک و وجود منابع آبی در آن پیدا کنند.
ربات‌های ماه‌نورد به درون غارهای مرموزترین قمر منظومه شمسی می‌روند
به گفته محققان در طول سال‌ها ماموریت آپولو و رصد تصاویر دریافتی از ماهواره‌های مدارگرد، دانشمندان اطلاعات منحصربه فردی درباره سطح کره ماه به دست آورده‌اند، اما هنوز هیچ اطلاعاتی درباره لایه‌های عمقی این کره به ویژه تونل‌های گذاره‌ای آن ندارند.

منبع:Space
انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)