بچه ها کی راه میفتن؟


بچه ها کی راه میفتن؟

اکثر نوزادان اولین قدمهای خود رادر اکثر مواقع بین 9 تا 12 ماهگی بر میدارند و تا سن 14 یا 15 ماهگی به خوبی راه می روند.

اکثر نوزادان اولین قدمهای خود رادر اکثر مواقع بین 9 تا 12 ماهگی برمی دارند و تا سن 14 یا 15 ماهگی به خوبی راه می روند. اگر کودک شما کمی بیشتر طول بکشد نگران نباشید. بعضی از کودکان تا 16 یا 17 ماهگی راه نمی روند و این مورد مشکل محسوب نمی شود.
در طول سال اول کودک شما در هر قسمت از بدن خود مشغول ایجاد هماهنگی و قدرت عضلانی است. نشستن: در حدود 6 ماهگی ، کودک شروع به حل معمای نحوه استفاده از عضلات در باسن خود برای ایستادن می کند.
از آن به بعد ، زمان برای به دست آوردن اعتماد به نفس و تعادل است. اولین قدم های فرزند شما اولین حرکت بزرگ او به سمت استقلال است.

چگونه نوزادان راه رفتن را یاد می گیرند؟
پاهای تازه متولد شده شما هنوز به اندازه کافی قدرتمند نیستند که از او حمایت کنند ، اما اگر او را به طور صحیح در زیر بغل خود نگه دارید ، او پاهای خود را به سمت پایین آویزان می کند و با پاهای خود تقریباً به گونه ای فشار می آورد که تقریباً انگار که راه می رود. این یک عمل بازتابنده است ، و او فقط این کار را برای چند ماه انجام می دهد.
در حدود 9 ماهگی ، احتمالاً کودک شما سعی می کند در حالی که روی مبلمان قرار دارد ، خود را به حالت ایستاده نگه دارد.(بنابراین مطمئن شوید که همه چیز در مسیر او به اندازه کافی محکم است تا از او حمایت کند.)
در 9 یا 10 ماهگی ، کودک شما شروع به فهمیدن چگونگی خم کردن زانوها و نحوه نشستن بعد از ایستادن می کند،که این سخت تر از آن است که فکرش را می کنید!
پس از تسلط بر جایگاه ایستاده ، در حدود 12 ماه ، او شروع به راه رفتن می کند ، از یک قطعه مبلمان به قسمت دیگر برای پشتیبانی حرکت می کند. او حتی ممکن است قادر به رها کردن و ایستادن بدون پشتیبانی باشد.
حدود این زمان ، احتمالاً کودک شما نیز متوقف خواهد شد و چمباتمه می زند. هنگامی که او می تواند این کار را انجام دهد ، او ممکن است بتواند یک اسباب بازی را از حالت ایستاده بریزد یا وقتی در حالت پیاده روی قرار دارد قدم بردارد. او حتی ممکن است در حالی که دست شما را در دست گرفته است راه برود ، اگرچه احتمالاً او حداقل چند هفته دیگر قدم اول خود را تنها می گذارد. بیشتر کودکان این قدم های اولیه را روی نوک تیز انجام می دهند
در 12 ماهگی ، بسیاری از کودکان نوپا به تنهایی قدم می زنند البته نامنظم.اگر هنوز کودک شما راه نمی رود ، این بدان معناست که پیاده روی به تنهایی کمی طولانی تر خواهد شد.
اگر فرزند شما به راحتی وقت خود را می گذراند ، نترسید. اما اگر فرزند شما در 12 ماه با پشتیبانی نمی ایستد ، نمی تواند در 18 ماهگی راه برود ، یا در سن 2 سالگی قادر به راه رفتن مداوم نیست ، آن را نزد پزشک خود بیاورید.

اگر کودک راه نمی رود چه باید کرد؟
به خاطر داشته باشید که نوزادان جدول زمانی مختلفی دارند و نوزادان نارس ممکن است دیرتر از همسالان خود به رشد کنند و پیش بروند. اگر کودک شما نارس بود ، باید از زمان تعیین شده، خود زمان یسشتر ببخشید ، که متخصصان اطفال از آن به عنوان سن تعدیل شده کودک یاد می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی