اراده‌ای از سوی نهادهای فرهنگی برای احیای سینماها وجود ندارد


اراده‌ای از سوی نهادهای فرهنگی برای احیای سینماها وجود ندارد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اراده‌ای از سوی نهادهای مسوول و فرهنگی برای احیای سینماها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در مراسم روز ملی سینما در ارومیه افزود: علاوه بر آن، صاحبان سینما سعی دارند که آنها را متروکه کرده و تغییر کاربری دهند.

وی اظهار داشت: جمعیت آذربایجان‌غربی در اوایل انقلاب ۲ میلیون نفر بود ولی امروز به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده که با وجود این افزایش جمعیت از ۲۳ سینمای استان، تعداد کمی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه سینما در قدرت و توانایی تبلیغاتی کشورها اضافه کرد: چرخش مالی قابل توجه نظام سرمایه‌داری و کاپیتالیسم در غرب، مرهون سینمای هالیوود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: استاندارد بین‌المللی وجود یک صندلی سینما برای هر ۱۰۰ نفر است در حالی که در استان ما برای سه میلیون و ۳۰۰ نفر، سه هزار صندلی وجود دارد و سرانه صندلی سینما در استان یک دهم استاندارد دنیاست.

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه ۱۳ سینما در استان در مالکیت حوزه هنری، ۲ سینما در مالکیت شهرداری ها و بقیه بخش خصوصی و هلال احمر است، افزود: این نهادها یا باید سینماها را احیا کنند و یا کنار بکشند.

وی با بیان اینکه سینما در عمق و ژرفای وجود مخاطب اثرگذار است، گفت: مناسبت‌های مذهبی، مداحی، اعیاد مذهبی و مناسبت های ملی را می توان با زبان سینما بیان کرد.

وی ادامه داد: با زبان سینما می توان به تقویت بنیان خانواده پرداخته و همچنین عوامل افزایش سن ازدواج و سایر مسایل اجتماعی را بیان کرد.

دراین مراسم فیلم‌های مالون، قصر شیرین، سس (صدا)، موزه و خاطرات گریه من به کارگردانی و نویسندگی حبیب باقر پیران و رضا میرکریمی اکران شد.

همچنین دراین مراسم از فعالان عرصه سینما با اهدای هدایایی تجلیل شد.

در سال ۱۳۷۹ شمسی در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود که ۲۱ شهریورماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد و هر سال جشن خانه سینما در این روز برگزار می‌شود.

۲۰۹۳/۸۱۳۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !