اراده‌ای از سوی نهادهای فرهنگی برای احیای سینماها وجود ندارد


اراده‌ای از سوی نهادهای فرهنگی برای احیای سینماها وجود ندارد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: اراده‌ای از سوی نهادهای مسوول و فرهنگی برای احیای سینماها وجود ندارد.

حجت‌الاسلام ناصر خدایاری روز دوشنبه در مراسم روز ملی سینما در ارومیه افزود: علاوه بر آن، صاحبان سینما سعی دارند که آنها را متروکه کرده و تغییر کاربری دهند.

وی اظهار داشت: جمعیت آذربایجان‌غربی در اوایل انقلاب ۲ میلیون نفر بود ولی امروز به سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده که با وجود این افزایش جمعیت از ۲۳ سینمای استان، تعداد کمی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه سینما در قدرت و توانایی تبلیغاتی کشورها اضافه کرد: چرخش مالی قابل توجه نظام سرمایه‌داری و کاپیتالیسم در غرب، مرهون سینمای هالیوود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان کرد: استاندارد بین‌المللی وجود یک صندلی سینما برای هر ۱۰۰ نفر است در حالی که در استان ما برای سه میلیون و ۳۰۰ نفر، سه هزار صندلی وجود دارد و سرانه صندلی سینما در استان یک دهم استاندارد دنیاست.

حجت الاسلام خدایاری با بیان اینکه ۱۳ سینما در استان در مالکیت حوزه هنری، ۲ سینما در مالکیت شهرداری ها و بقیه بخش خصوصی و هلال احمر است، افزود: این نهادها یا باید سینماها را احیا کنند و یا کنار بکشند.

وی با بیان اینکه سینما در عمق و ژرفای وجود مخاطب اثرگذار است، گفت: مناسبت‌های مذهبی، مداحی، اعیاد مذهبی و مناسبت های ملی را می توان با زبان سینما بیان کرد.

وی ادامه داد: با زبان سینما می توان به تقویت بنیان خانواده پرداخته و همچنین عوامل افزایش سن ازدواج و سایر مسایل اجتماعی را بیان کرد.

دراین مراسم فیلم‌های مالون، قصر شیرین، سس (صدا)، موزه و خاطرات گریه من به کارگردانی و نویسندگی حبیب باقر پیران و رضا میرکریمی اکران شد.

همچنین دراین مراسم از فعالان عرصه سینما با اهدای هدایایی تجلیل شد.

در سال ۱۳۷۹ شمسی در چهارمین جشن بزرگ سینمای ایران و همزمان با بزرگداشت صدمین سال ورود سینما به ایران بود که ۲۱ شهریورماه به عنوان «روز ملی سینما» شناخته شد و هر سال جشن خانه سینما در این روز برگزار می‌شود.

۲۰۹۳/۸۱۳۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا