انتظار داریم ائتلافی علیه حمله به تاسیسات نفتی عربستان تشکل شود


خرداد؛وزیر انرژی آمریکا گفت که هنوز اظهارنظر درباره این‌که آیا آمریکا از ذخیره اضطراری نفتی‌اش پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو بهره می‌برد زود است.به گزارش ایلنا به نقل...

خرداد؛وزیر انرژی آمریکا گفت که هنوز اظهارنظر درباره این‌که آیا آمریکا از ذخیره اضطراری نفتی‌اش پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو بهره می‌برد زود است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «ریک پری»، وزیر انرژی آمریکا، امروز -‌دوشنبه- گفت که هنوز اظهارنظر درباره این‌که آیا آمریکا از ذخیره اضطراری نفتی‌اش پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی آرامکو بهره می‌برد زود است.

وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: «هنوز نمی‌توان گفت که آیا لازم است ذخایر نفتی خود را روانه بازار کنیم یا نه. پیش از هر اقدامی باید دریابیم که تاسیسات آرامکو تا چه زمانی از بازار خارج خواهد بود.»

پری در ادامه عنوان کرد که کشورهای عضو آژانس بین‌المللی انرژی، از جمله ایالات متحده، بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون بشکه نفت ذخیره دارند. او همچنین عنوان کرد که انتظار دارد ائتلافی از کشورها در واکنش به این حمله گرد هم آیند، اما جزئیات بیشتری در این رابطه ارائه نداد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی از خوانندگی سگ سخنگو با آهنگ صادق بوقی میگه آو آو آو آو...