عضو سابق شورای تهران: حذف واژه شهید از تابلوها سازماندهی شده نبود


عضو سابق شورای تهران: حذف واژه شهید از تابلوها سازماندهی شده نبود

تهران- ایرنا- عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حذف واژه شهید از تابلوها یک حرکت سازماندهی شده از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران نیست، گفت: آن‌ها هم موضع گیری خوبی در این مورد داشته اند و در چند روز گذشته حرکت خوبی را آغاز کرده اند تا ایراد به وجود آمده رفع شود.

ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص حذف کلمه شهید از تابلوهای معابر شهری افزود: به طور حتم شهردار محترم تهران و شورای اسلامی شهر به دنبال حذف عنوان شهید و این حرکت نمادین از تابلوهای معابر شهر نبوده اند و ایراد اصلی را در عملکرد پیمانکار می دانیم.

وی ادامه داد:‌انتظار داریم شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران با همان صلابت و اعتقادی که دارند این مسئله را دنبال و برطرف کنند.
قناعتی با تاکید بر اینکه حذف عنوان شهید از تابلوها به شکل نقطه ای اتفاق افتاده است، افزود: می دانیم که این اتفاق از عمد نبوده است، اما تقاضای ما و مردم این است که این سهل انگاری ها اتفاق نیفتد. هر چه داریم از شهداست و با حذف این نمادها ایثار و از خودگذشتگی در شهر از بین می رود.
عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه طبق بررسی ها حذف واژه شهید از تابلوها یک حرکت سازماندهی شده از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران نیست، عنوان کرد: آنها هم موضع گیری خوبی در این مورد داشته اند و در چند روز گذشته حرکت خوبی را آغاز کرده اند تا ایراد به وجود آماده رفع شود.
قناعتی تصریح کرد: کشور ما شهدای بسیاری را به انقلاب تقدیم کرده است و یکی از موضوعاتی که می تواند به حفظ و یادآوری ارزش ها کمک کند، همین المان‌ها است. در دنیا برای زنده نگه داشتن یاد و اقدام یک سرباز شهید المان ها و یادبودهای فراوانی ساخته می شود و انتظار می رود به چنین موضوعاتی در سطح شهر توجه شود تا شهدا و ارزش های کشور به فراموشی سپرده نشود.

به گزارش ایرنا موضوع عنوان شهدا در تابلو معابر شهر تهران از چندی پیش خبرساز بوده به طوری که براساس اعلام مسئولان، شهردار تهران مردادماه امسال دستور بررسی عنوان همه معابر را داده است.

مسئولان شهری پس از بالاگرفتن این انتقادها و به دنبال بررسی های بیشتر اعلام کرده‌اند تنها تعداد بسیار محدودی از تابلوها بوده که در برخی مناطق عنوان شهید آنها یا در نتیجه آفتاب‌دیدگی و دیگر عوامل پاک شده یا در نتیجه سهل‌انگاری پیمانکار در سال‌های گذشته حذف و بررسی ها برای ترمیم آنها شروع شده است.
همچنین ۲۱ شهریورماه جاری نیز شهرداری تهران از شهروندان خواست هرگونه مغایرت در درج عنوان مقدس «شهید» در تابلوهای نامگذاری معابر سطح شهر را به سامانه ۱۳۷ اطلاع دهند.

تهرام/۷۲۴۷//۶۱۳۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته