نامه هنیه به پادشاه عربستان درباره نیروهای بازداشتی حماس


نامه هنیه به پادشاه عربستان درباره نیروهای بازداشتی حماس

گروه بین‌الملل ــ منابع خبری از نامه اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس به پادشاه عربستان در ارتباط با نیروهای بازداشتی این جنبش خبر دادند.

نامه هنیه به پادشاه عربستان درباره نیروهای بازداشتی حماسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ سامی ابوزهری، از رهبران ارشد جنبش حماس در گفت‌وگو با این رسانه خبری در این باره گفت: در حال حاضر تلاش‌ها و تماس‌های مستمری برای آزادسازی ده‌ها تن از رهبران، اعضا و نیروهای وابسته به جنبش حماس در جریان است.

وی ضمن اشاره به اینکه تماس‌ها و تلاش‌ها برای آزادسازی بازداشت‌شدگان تا لحظه آزاد کردن آن‌ها ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: نزدیک به 4 سال است که این افراد بازداشت شده‌اند.

سامی ابوزهری تصریح کرد: بازداشت‌ها، ناگهانی و غیر قابل توجیه است، این در حالی است که حماس همواره به سیاست مداوم خود مبنی بر اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها و دخالت در هرگونه تنش بین کشورهای عربی پایبند است.

سامی ازهری با اشاره به این که محمد الخضری(یکی از نیروهای بازداشتی حماس) بیش از 20 سال مسئول و مؤسس رابطه میان عربستان و جنبش حماس بود، گفت: الخضری بیش از 80 سال عمر کرده و سلامت جسمانی او وضعیت خوبی ندارد.

وی تأکید کرد: جنبش به روابط با عربستان و همه کشورها و ملت‌های عربی و اسلامی توجه ویژه‌ای دارد، اما رفتار غیرقابل توجیه اخیر عربستان نسبت به مردم فلسطین، تأسف آور است. فلسطینی‌ها انتظار به آغوش گرفتن آن‌ها را دارند، نه این دستگیری‌ها را.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه اعلام کرده که عربستان 60 نفر از رهبران فلسطینی از جمله تعدادی از حجاج و دانشجویان و عناصر دانشگاهی و بازرگانان را بازداشت کرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دوبله خنده دار رضا شفیعی‌جم به زبان کُردی!/ ویدئو