هارون‌آباد، آبادی که آب ندارد


هارون‌آباد، آبادی که آب ندارد

زنجان- ایرنا- هارون‌آباد یکی از روستاهای شهرستان طارم است که مردم آن چندین سال با مشکل بی آبی و کم آبی روبه رو بوده و به رغم پیگیری‌های متعدد مردم و اعضای شورا مشکل آب شرب این روستا همچنان پابرجا است و مردم برای داشتن آب شرب سالم چشم امید به مسئولان دارند.

هارونآباد یکی از روستاهای طارم است که در نزدیکی شهر آببر مرکز شهرستان و در ضلع جنوبی این شهر واقع شده و مردمان این روستای پرجمعیت که متشکل از سه محله و روستای کوچک بوده، چند سالی است منتظر افتتاح طرح آبرسانی به این روستا هستند و داشتن آب شرب سالم مهمترین نیاز مردم آن برای ادامه زندگی است.

روستایی که در کنار جاده اصلی شهرستان طارم قرار دارد و با بازگشایی مسیر خلخال- کلور- درام- منجیل یکی از مکانهای پرتردد شهرستان طارم خواهد بود و بی شک در آینده ای نزدیک مسافران عبوری از طارم نیز همانند ساکنان این روستا به آب شرب سالم نیاز خواهند داشت.

این روستا یکی از مناطق مهم کشاورزی طارم در زمینه تولید زیتون، برنج و سایر محصولات کشاورزی بوده و ساکنان پرتلاش آن هنوز از نعمت آب شرب محروم هستند و متاسفانه اهالی روستا برای استفاده از آب آشامیدنی مجبورند مسافت زیادی را طی و با گالن آب را از مرکز شهرستان تهیه کنند که خود هم موجب ایجاد مشکلات بهداشتی فراوانی شده و هم سختی های زیادی را برای ساکنان مسن و بدون وسیله نقلیه این روستا به دنبال دارد.
شغل اصلی مردم این روستا باغداری و کشاورزی بوده و به همین دلیل علاقه ای به مهاجرت به شهرهای بزرگ ندارند، عشق به کار، تلاش، تولید و زندگی در دل طبیعت، مردم این دیار را سخت کوش به بار آورده است و در صورت تامین آب شرب این روستا معدود افراد مهاجرت کرده نیز برای رونق تولید به روستا باز خواهند گشت.

مهمترین نیاز مردم روستای هارون آباد آب شرب است

یکی از اعضای شورای اسلامی روستای هارون آباد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: متاسفانه چندین سال است که مردم روستا با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کنند و داشتن آب شرب سالم به مهمترین نیاز مردم این روستا تبدیل شده است.

شهرام عباسی اظهار داشت: به رغم جمعیت بالای این روستا و پیگیری‌های متعددی که شوراهای ادوار مختلف انجام داده اند، هنوز هیچ اقدامی در جهت تامین آب شرب سالم برای این روستا صورت نگرفته است.

این عضو شورای اسلامی روستای هارون آباد افزود: آب شرب این روستا از چاه احداثی در روستای هزارود علیا تامین می شود که متاسفانه به دلیل مشکل فنی در پمپاژ و کمبود آب، مردم در تامین آب با مشکل روبه رو هستند.

عباسی گفت: در صورت تامین آب شرب روستا از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری شده و حتی افرادی هم که از روستا ناگزیر مهاجرت کرده اند به روستا باز خواهند گشت.

اعتبار لازم برای احداث چاه جدید تامین شده است

سرپرست اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان طارم روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: پمپاژ آب قدیمی این روستا که دارای نقص فنی بود، با خریداری شناور جدید و انجام عملیات تعمیراتی نوسازی و راه اندازی شد و تا 2 روز آینده آب شرب روستا در مسیر خط انتقال قرار خواهد گرفت.

علی بابایی اظهار داشت: برای احداث چاه و پمپاژ جدید اعتبار لازم تامین شده و پیمان سپاری آن نیز صورت گرفته و در آینده ای نزدیک پروژه احداث این چاه عملیاتی خواهد شد و با تزریق آب این چاه به خط انتقال قدیمی مردم هارون آباد دیگر با مشکل آب شرب روبرو نخواهند بود.

روستای هارون آباد با ۳۰۰ خانوار و جمعیتی نزدیک به ۱۱۰۰ نفر در حاشیه رودخانه قزل اوزن و درقسمت جنوبی شهر آببر مرکز شهرستان طارم واقع شده است.

شهرستان طارم با ۴۷ هزار نفر جمعیت (حدود ۵ درصد جمعیت و ۱۰ درصد مساحت استان زنجان) در ۹۰ کیلومتری شمال شرقی زنجان واقع شده و با استانهای قزوین، اردبیل و گیلان همسایه است.

/6085/۹۸۸۶

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا