طلب بیش از 4 میلیارد ریالی آبفار مانه و سملقان از مشترکان


طلب بیش از 4 میلیارد ریالی آبفار مانه و سملقان از مشترکان

بجنورد- ایرنا- رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان گفت: این اداره چهار میلیارد و 430 میلیون ریال از مردم بابت آب بها طلب دارد که پرداخت نشدن آن موجب کندی روند خدمات رسانی به روستاها می‌شود.

علی تیزرو دوشنبه در نشست خبری از مردم خواست تا از نصب غیرمجاز انشعاب آب پرهیز کنند زیراکه طبق قانون ۲۰ تا ۵۰ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

وی در ادامه گفت: برای رفع مشکلات و تنش آبی در این شهرستان نیاز به ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که تا بتوان تنش آبی روستاهای این شهرستان را به صفر رساند.

وی افزود: در سال گذشته تنش آبی در ۴۶ روستای شهرستان وجود داشت که امسال این میزان با توجه به بارندگی های خوب خیلی کم شده است.

رئیس اداره آب و فاضلاب مانه و سملقان گفت: همچنین در سال ۹۳، آبرسانی به روستاهای این شهرستان با ۲۴ تانکر انجام می شد که هم اکنون تنها با ۴ تانکر آبرسانی می شود.

وی شاخص بهره مندی روستاییان این شهرستان از آب آشامیدنی در سال ۹۷ را ۷۰ درصد دانست و گفت: این رقم امسال به ۷۹.۱ درصد رسیده است که حدود ۲ درصد از میانگین استان بیشتر است.

تیزرو اظهار داشت: پروژه آبرسانی مجتمع کهنه جلگه که ۱۰ روستا را شامل می شود هم اکنون از محل سد چندیر شهرستان راز و جرگلان با ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی آبرسانی به روستاهای پوستین دوز و کوه قلعه با تخصیص ۱۲ میلیار ریال و تکمیل ساخت مجتمع آبرسانی اینچه سفلی با پوشش ۱۰ روستا را از دیگر پروژه های این اداره در سال جاری دانست و گفت: برای تکمیل این مجتمع نیاز به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

وی همچنین گفت: اجرای مجتمع آبرسانی شیرین دره که ۳۳ روستای شرق مانه این شهرستان را پوشش می دهد ۳۴۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

تیزرو در ادامه از فرسودگی ۴۰ درصدی شبکه های آبرسانی روستاهای این شهرستان خبر داد و گفت: هم اکنون این میزان در حال افزایش است.

۱۱۰ روستای مانه وسملقان با جمعیت ۶۴ هزار و ۸۶۷ نفر در قالب ۱۷ هزار و ۷۴۷ خانوار زیر پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی است.

برای آبرسانی به روستاهای شهرستان مانه و سملقان ۷۰۰ کیلومتر شبکه کار شده است. منابع آبی روستایی این شهرستان برای آشامیدن دارای ۱۴ هزار و ۹۱۰ متر مکعب مخزن و ۴۳ حلقه چاه، ۴۴ چشمه و ۸۹ منابع آبی دیگر است.

آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه و سملقان ۱۷ هزار و ۳۵۰ مشترک دارد.

۷۱۸۳/ ۶۰۴۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر فوق العاده زیبای خانم بازیگر سریال در پناه تو بعد 29 سال ! / انگار قالی کرمانه !