تیم‌هایی که در جام‌جهانی بسکتبال سهمیه المپیک گرفتند


تیم‌هایی که در جام‌جهانی بسکتبال سهمیه المپیک گرفتند

تهران- ایرنا- در کنار ایران، 4 تیم بسکتبال دیگر نیز در جام‌جهانی 2019 سهمیه المپیک توکیو را کسب کردند.

جام‌جهانی بسکتبال به پایان رسید و رده‌بندی نهایی آن نیز مشخص شد. در پایان این دوره از مسابقات که رقابتی برای کسب سهمیه المپیک نیز بود کشورهایی که توانستند به این سهمیه برسند و سال آینده در المپیک ۲۰۲۰ حضور خواهند داشت، مشخص شدند.

تیم ملی بسکتبال ایران که با برد برابر فیلیپین و البته شکست چین برابر نیجریه توانست عنوان بهترین تیم آسیایی را کسب کند، نماینده قاره کهن در المپیک ۲۰۲۰ خواهد بود.

نیجریه نیز در رقابت تیم‌های آفریقایی موفق عمل کرد و با شکست دادن چین به عنوان میزبان جام‌جهانی هم خودش المپیکی شد و هم به المپیکی شدن ایران کمک کرد.

تیم ملی استرالیا هم که به مقام چهارم جام رسید، بهترین تیم قاره اقیانوسیه شد و سال آینده در المپیک توکیو حضور خواهد داشت.

اسپانیا قهرمان جام به عنوان تیم اول قاره اروپا، آرژانتین نائب قهرمان جام‌جهانی به عنوان تیم اول قاره آمریکا، فرانسه تیم سوم جام به عنوان تیم دوم قاره اروپا و آمریکا تیم هفتم جام به عنوان تیم دوم قاره آمریکا در این رویداد دیگر کشورهایی هستند که سهمیه المپیک گرفتند.

ژاپن میزبان المپیک ۲۰۲۰ هم سهمیه حضور در این رویداد را دارد.

یک رویداد دیگر برای کسب سهمیه بسکتبال در المپیک توکیو وجود دارد که تیم‌های دیگر جام‌جهانی نیز که عناوین مناسب کسب کردند سال آینده و قبل از المپیک برای رسیدن به این رویداد وارد آن می‌شوند و مسابقه می‌دهند.

۴ سهمیه المپیک توکیو باقی مانده و ۲۴ تیم برای این سهمیه‌ها در ۴ گروه ۶ تیمی به رقابت خواهند پرداخت.

تیم‌های بسکتبال تونس، برزیل، ونزوئلا، پورتوریکو، جمهوری دومینیکن، کانادا، صربستان، جمهوری چک، لهستان، لیتوانی، ایتالیا، یونان، روسیه، آلمان، ترکیه و نیوزلند سهمیه حضور در مسابقات انتخابی بین قاره‌ای را در جام‌جهانی کسب کرده‌اند.

برای مسابقات بین قاره‌ای ۸ تیم دیگر می‌توانند شرکت کنند که هر یک از قاره‌های آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا – اقیانوسیه ۲ نماینده خواهند داشت.

مسابقات به میزبانی ۴ کشور برگزار می‌شود و قهرمان راهی المپیک توکیو می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...