ابتکار: به جای برخورد سلبی با حجاب فضاهای ورزشی زنان را افزایش دهیم


ابتکار: به جای برخورد سلبی با حجاب فضاهای ورزشی زنان را افزایش دهیم

معاون رئیس‌جمهور با بیان این که برخی اتفاقات دل انسان را به درد می‌آورد گفت: به جای برخورد سلبی با حجاب فضاهای ورزشی زنان را افزایش دهیم.

ابتکار: به جای برخورد سلبی با حجاب فضاهای ورزشی زنان را افزایش دهیم
به گزارش فانوس، معصومه ابتکار عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که در راستای رونمایی از سند ارتقای زنان این استان برگزار شد، اظهار کرد: تیم تخصصی برای تصویب سند ارتقای زنان به استان آمدند و برای اولین بار است که با نگاه برنامه‌ریزی در موضع زنان مبتنی بر شرایط هر استان سندی طراحی و تصویب می‌شود و تاکنون چنین سندی در 11 استان کشور تصویب شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در ادامه با بیان اینکه برخی سؤال می‌کنند چرا باید برنامه زنان و مردان از هم جدا باشد افزود: چنین طرحی برای پی بردن به ظرفیت زنان شایسته است تا با شناخت آن‌ها از این ظرفیت برای کمک به توسعه کشور و همچنین به کارگیری بیشتر آنان در مدیریت‌ها استفاده کرد.

وی با بیان این که در کنار عدالت اجتماعی به عدالت جنسیتی هم توجه می‌شود افزود: در نظام جمهوری اسلامی تلاش بر ایجاد عدالت اجتماعی شده اما به دلایل مختلف از جمله دلایل تاریخی و تربیتی و به دلایل وجود خرده‌فرهنگ‌ها علی‌رغم پیشرفت‌های چشمگیری که در شاخص‌های مربوط به بانوان داشته‌ایم باز هم در بعضی از زمینه‌ها دچار عقب ماندگی‌هایی هستیم.

ابتکار به یکی از شاخص‌ها اشاره کرد که قبل از انقلاب 38 درصد از دختران بازمانده از تحصیل بودند و اکنون این میزان به 4 درصد رسیده اما برای نظام جمهوری اسلامی حتی یک بازمانده از تحصیل هم زیاد به نظر می‌رسد.

معاون رئیس‌جمهور به حوزه ورزش دختران و زنان اشاره کرد و با بیان پیشرفت‌هایی که تاکنون در این حوزه در طول انقلاب شده با اشاره به این که برخی اتفاقات برای ما ناگوار است و دل هر انسانی را به درد می‌آورد اظهار کرد: در زمینه ورزش قهرمانی و همگانی کارهای خوبی شده و در توزیع فضاهای ورزشی با این که کارهای خوبی انجام شده باید کار بیشتری شود.

وی با ابراز تاسف از این که در مقوله ورزش برخورد سلبی با حجاب می‌شود اظهار کرد: به جای این که با حجاب برخورد سلبی کنیم باید فضاهای تخصصی ورزش بانوان را افزایش دهیم و نگاه عادلانه‌ای در ایجاد فضاهای ورزشی برای پسران و دختران داشته باشیم.

ابتکار به موضوع عدالت جنسیتی و نداشتن برنامه در حوزه زن و خانواده به عنوان یک مشکل اساسی اشاره کرد و گفت: هر چند خانواده از ابتدای شکل گیری نظام جمهوری اسلامی از آرمان‌های انقلاب بوده ولی عملا برای خانواده برنامه چندانی نداشته‌ایم و اگر بر اساس برنامه حرکت کنیم می‌توان بسیاری از مشکلات از جمله اشتغال دختران و بانوان را برطرف کرد تا بتوانند هم نقش فردی و هم نقش اجتماعی خود را در جامعه ایفا کنند و این گونه نباشد که یا مجبور به ازدواج باشند و یا مجبور باشند کار کنند.

وی به بررسی کارنامه مدیران زن و گزارشی که در دولت داده شده اشاره کرد و گفت: در کل کشور و در دو سال اخیر انتصاب مدیران زن 36 درصد رشد داشته درصد مدیران زن 13.7 درصد از کل مدیران بوده که اکنون پس از دو سال به 18.6 درصد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی