انگلیس و اتحادیه اروپا درباره سرعت بخشیدن به مذاکرات برگزیت توافق کردند


انگلیس و اتحادیه اروپا درباره سرعت بخشیدن به مذاکرات برگزیت توافق کردند

لندن – ایرنا – نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا روز دوشنبه پس از دیدار با یکدیگر در بروکسل درباره ضرورت سرعت بخشیدن به مذاکرات برگزیت توافق کردند.

بر اساس گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، بوریس جانسون و ژان‌کلود یونکر توافق کردند که مذاکرات در سطح سیاسی میان «میشل بارنیه» نماینده شورای اروپا در امور برگزیت و «استفن بارکلی» وزیر برگزیت انگلیس ادامه پیدا کردند.

پس از توافق آذرماه سال گذشته، میان دولت ترزا می با اتحادیه اروپا درباره نحوه اجرای برگزیت، اتحادیه اروپا تاکید کرد که درباره این توافق دوباره مذاکره نخواهد کرد. با این حال به نظر می رسد که پس از ملاقات امروز، طرف اروپایی موضوع نرم تری را اتخاذ کرده و در نتیجه، طرفین توافق کردند که مذاکرات به صورت روزانه دنبال شود.

بر اساس این گزارش جانسون تمایل خود را برای رسیدن به توافق با اتحادیه اروپا مورد تاکید قرار داده، اما تصریح کرده است که مهلت برگزیت را تمدید نخواهد کرد. وی عنوان کرد که طبق برنامه اعلام شده ۳۱ اکتبر (۹ آبان) انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

ژان‌کلود یونکر هم در این ملاقات تصریح کرد که انگلیس وظیفه دارد تا متناسب با پیش‌نویس توافق برگزیت راه حل عملی و قانونی ارائه کند. بر اساس بیانیه کمیسیون اروپا، وی اعلام کرد بروکسل آمادگی دارد تا برای رسیدن به توافق با انگلیس ۷ روزه هفته همکاری کند.

در حالی که فشارها روی دولت انگلیس برای دست یابی به توافق با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی اجرای برگزیت افزایش یافته است، دو وزیر کابینه جانسون دیروز اعلام کردند که توافق با بروکسل در تیررس قرار دارد.

انگلیس کمتر از ۴۶ روز دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند. نخست وزیر انگلیس از سه شنبه هفته گذشته به مدت پنج هفته (۱۴ اکتبر -۲۲ مهر) تعطیل کرد تا دولت بتواند بدون مزاحمت قانون گذاران، برگزیت را اجرا کند.

جانسون تاکید دارد که به برگزیت بی توافق تمایلی ندارد، اما دولت او همه اقدامات لازم را برای مواجه با این سناریو پیش‌بینی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)