احداث جاده خرم‎‎‌آباد - پلدختر 850 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد


احداث جاده خرم‎‎‌آباد - پلدختر 850 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خرم‌‎آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: احداث جاده خرم‎‌آباد - پلدختر که در جریان وقوع سیل فروردین ماه سال جاری در نقاط مختلف آسیب دیده بود 850 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با پیگیری های صورت گرفته تامین شده است.

سیدموسی خادمی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده شهر پلدختر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: قرارداد عملیات احداث و بازسازی جاده پلدختر – خرم‌آباد با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در چهار قطعه در مدت زمانی ۳۶ ماهه با احداث چندین کیلومتر تونل منعقد شده است.

وی افزود: سرعت عملیات بازسازی و آسفالت این جاده کند بود که با پیگیری های انجام شده طی هفته آینده شدت بیشتری خواهد گرفت.

خادمی با بیان این که احداث جاده پلدختر – خرم‌آباد زمان بر است، بیان کرد: قطعه نخست این جاده به مناقصه رفته و فاز دوم و سوم آن نیازمند تامین منابع است اما فاز چهارم آن از سمت پلدختر تا هفته آینده به مناقصه گذاشته می شود.

استاندار لرستان برصبوری مردم شهرستان پلدختر در احداث جاده پلدختر – خرم‌آباد تاکید کرد و ادامه داد: همچنین روکش آسفالت این جاده در برخی نقاط در حال انجام و بهسازی است که از پلدختر تا افرینه کار آن به پایان رسید.

وی یادآور شد:جاده مسیر دهیلج واقع در شرق پلدختر در صورت وقوع بارندگی ها و طغیان رودخانه و انسداد جاده قدیم به عنوان جاده جایگزین انتخاب شده که امسال روکش آسفالت خواهد شد.

استاندار لرستان اضافه کرد: پیش بینی های لازم برای انسداد مسیرهای پلدختر و معمولان در نظر گرفته شده و جاده جایگزین برای بخش معمولان نیز مشخص شده است.

خادمی افزود: چهار نقطه از دیواره ساحلی شهرستان پلدختر شامل شهرهای معمولان و پلدختر و روستاهای مورانی و بابازید نسبت به سایر نقاط روند اجرایی آن جلوتر است و تکمیل آن تا پایان سال جاری به طول می انجامد.

وی افزود: احداث دیواره ساحلی سایر نقاط رودخانه کشکان به مناقصه گذاشته شده و عملیات اجرایی نقطه دیگر آن تا هفته آینده آغاز می شود.

استاندار لرستان بیان کرد: امکان دارد نقاطی از دیواره ساحلی به علت نبود اعتبار کافی تا آغاز فصل بارندگی تکمیل نشود، اما اولویت کار با نقاط حساس است .

خادمی یادآورشد: برای لایروبی رودخانه کشکان در سراسر استان لرستان حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در حال حاضر این مبلغ ۴۵ میلیارد تومان تخصیص یافته بر این اساس تلاش می شود در نقاط حساس لایروبی رودخانه صورت گیرد.

وی به خسارات سیل در حوزه کشاورزی شهرستان پلدختر اشاره کرد و ادامه داد: خسارات ناشی از سیل به تعدادی از کشاورزان پرداخت شده و حدود هشت هزار پرونده جدید در این حوزه تایید شده که تا آخر هفته پرداخت می شود.

استاندار لرستان گفت: سایر پرونده ها نیز در چند روز آینده با تاییدکارشناسان پژوهشگاه با سنجش از طریق عکس هوایی قبل از سیل و بعد از سیل، تعیین تکلیف می شوند که به محض تایید ۲ روز بعد بلاعوض به آنها پرداخت می شود اما پرداخت تسهیلات بانکی به تشکیل پرونده و بانک مراجعه کننده بستگی دارد.

خادمی اظهارداشت: اعتبار کافی برای تکمیل دیواره ساحلی شهر پلدختر وجود ندارد اما با اولویت نقاط حساس ساخت آن در حال انجام است.

۷۲۷۳/۷۲۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد