دلیل ممانعت از ورود برخی ایرانی‌ها به گرجستان چیست؟


سفیر کشورمان در گرجستان گفت: برخی از اتباع کشورمان به دلیل نداشتن اطلاعاتشان در بدو وردو به گرجستان دچار مشکل می شودند.

سفیر کشورمان در گرجستان گفت: برخی از اتباع کشورمان به دلیل نداشتن اطلاعاتشان در بدو وردو به گرجستان دچار مشکل می شودند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سید جواد قوام شهیدی سفیر کشورمان در گرجستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخشی از آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است ، مربوط به نبود اطلاع آگاهی برخی از هموطنان نسبت به قوانین و مقررات کشور مقصدی که به آن سفر می‌کنند است. جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و سفارت به صورت مداوم برای حضور ایرانیان در کشور‌های مقصد اقدامات لازم را انجام داده و در دفاع از حقوق اتباع کشورمان هیچگونه کوتاهی نخواهند کرد.

سفیر کشورمان در تفلیس ادامه داد: اتباع کشورمان اعم از کسانی که به عنوان سرمایه‌گذار یا گردشگر به گرجستان سفر کرده‌اند، مورد سفارت کشورمان هستند. مشکل منع ورود برخی از ایرانی ها و بعضی اتفاقات رخ داده مربوط به عدم اطلاع مسافران از قوانین و مقررات این کشور است .

او افزود: بخشی از مسئله هم به سیاست‌های جدیدی که دولت گرجستان با اتحادیه اروپا دارد مربوط می شود و به واسطه این امر تفلیس ناگزیر است قوانین و مقررات خود را به تبعیت از اتحادیه اروپا تغییر بدهد. بدیهی است که در این تغییرات طبیعتا سختگیری‌های جدید لحاظ می‌شود. در همین راستا از هموطنانمان تقاضا می‌شود در صورت سفر به گرجستان مسائل مربوط به بلیت بازگشت، هتل، بیمه، پول کافی همچنین مواردی که به تقاضای کشور مقصد بازمی گردد را رعایت کنند. قاعدتا مقامات گرجستان هم در این جهت کمک خواهند کرد و موجبات نارضایتی ایرانی‌ها فراهم نخواهد شد.

قوام شهیدی خاطرنشان کرد:در ملاقات‌های متعددی که با مقامات گرجی اعم از وزارت خارجه و دستگاه‌های دیگر این کشور انجام شده است متذکر شده‌اند که استقبال خوبی از حضور هموطنان و علاقمندان برای سفر به گرجستان خواهند داشت، ولی بر اساس مقررات جدید و ساختاری که اخیرا برای ورود ما تعریف کرده‌اند این ممانعت از ورود صرفا مربوط به ایرانی‌ها نمی‌شود و کشور‌های دیگری نیز با این مشکل روبرو هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان