شفیعی کدکنی در آینه شاعرانه های رادیو فرهنگ


شفیعی کدکنی در آینه شاعرانه های رادیو فرهنگ

شعر و اندیشه استاد شفیعی کدکنی امشب ساعت 21 در برنامه« شاعر در آینه» بررسی و با این شاعر در زمینه اشعارش گفتگو می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ؛ «شاعر در آینه» برنامه‌ای از گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ است که امشب دوشنبه ۲۵ شهریورماه در بررسی شعر شاعران معاصر به سراغ اندیشه ها و اشعار محمدرضا شفیعی کَدْکَنی- فقیه، ادیب، نویسنده، پژوهشگر و شاعر با تخلص م. سرشک می رود.


محمدرضا شفیعی کدکنی در سال ۱۳۱۸ در شهر کدکن چشم به جهان گشود. شفیعی کدکنی دوره‌های دبستان و دبیرستان را در مشهد گذراند، و چندی نیز به فراگیری زبان و ادبیات عرب، فقه، کلام و اصول سپری کرد. او مدرک کارشناسی خود را در رشته زبان و ادبیات پارسی از دانشگاه فردوسی و مدرک دکتری را نیز در همین رشته از دانشگاه تهران گرفت. او اکنون استاد ادبیات دانشگاه تهران است. شفیعی کدکنی سرودن شعر را از جوانی به شیوه قدمایی آغاز کرد و پس از چندی به سبک نو مشهور به نیما یوشیج روی آورد. با انتشار دفتر شعر در کوچه باغ‌های نشابور نام‌آور شد. آثار شفیعی را می‌توان به سه گروه انتقادی و نظری و مجموعه اشعار خود وی تقسیم کرد. آثار انتقادی این نویسنده، شامل تصحیح آثار کلاسیک فارسی و نگارش مقالاتی در حوزه نظریه ادبی می‌شود،. در میان آثار نظری شفیعی کدکنی کتاب موسیقی شعر جایگاهی ویژه دارد و در میان مجموعه اشعارش در کوچه باغ‌های نشابور آوازه بیشتری دارد. زمزمه‌ها، شبخوانی، از زبان برگ، بوی جوی مولیان، از بودن و سرودن، مثل درخت در شب باران، هزاره دوم آهوی کوهی، صور خیال در شعر فارسی، موسیقی شعر، با چراغ و آینه (در جستجوی ریشه‌های تحول شعر معاصر ایران)، تصحیح اسرارالتوحید نوشته محمدبن منور، تصحیح تاریخ نیشابور نوشته حاکم نیشابوری، تصحیح آثار عطار نیشابوری، تصحیح مختارنامه، تصحیح مصیبت‌نامه، تصحیح منطق‌الطیر، تصحیح اسرارنامه، تصحیح دیوان عطار و ترجمه آفرینش و تاریخ نیز از جمله آثار محمدرضا شفیعی کدکنی است.


«علیرضا بدیع» شاعر و منتقد شعر درباره اشعار استاد شفیعی کدکنی صحبت می کند و بخشی از شعر خوانی این شاعر پخش می شود.


«شاعر در آینه» به تهیه کنندگی مرتضی صداقت‌گو، گویندگی سکینه ارجمندی و با نویسندگی ضیاءالدین خالقی از ساعت ۱۶ تا ۱۶:۴۵ دوشنبه ها روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود

پایان پیام/14

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل