آیین رونمایی از پوستر سومین مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه برگزار شد


‌آیین رونمایی از پوستر سومین مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه با حضور رییس جهاد دانشگاهی کشور برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی کشور، در این آیین گفت: بر همه ما واجب است که هم نام عاشورا و هم اهداف امام حسین (ع) و مصائبی که در این نهضت عظیم و بزرگ بر اهل بیت (ع) وارد شد را به طرق مختلف زنده نگه داریم .

وی ادامه داد: مراسم اربعین تلاشی در این جهت است که اهداف امام حسین (ع) و رنج‌هایی که ایشان و اهل بیت عزیزش در این راه کشیدند، به گونه‌ای قدردانی شود. به این ترتیب با انجام این گونه فعالیت‌ها می‌توان به دنیا نشان داد که زمانی در تاریخ، واقعه بزرگی اتفاق افتاده است که می‌تواند مورد جلب توجه مردم دنیا قرار بگیرد.

طیبی افزود: بسیار خوشحالم که جهاد دانشگاهی خوزستان در کنار همه کارهای خوبی که در حوزه فرهنگی می‌کند این رویداد با کیفیت را نیز تدارک دیده و برنامه‌ریزی کرده است. به همین خاطر تمام تلاش خود را می‌کنیم تا در این زمینه کمک شایانی را به مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان اختصاص دهیم.

همچنین دکتر سید علی‌رضا علوی، رییس جهاد دانشگاهی خوزستان، با بیان این که این کار در مجموعه جهاد دانشگاهی خوزستان کاملا به شکل دلی انجام می‌شود، اظهار کرد: گروه عکاسی ما در ایسنا و ایکنا به همراه خبرنگاران ما واقعا با زحمت و هزینه کم از دل و جان مایه گذاشته‌اند.

وی با اشاره به همکاری جمعیت هلال احمر در زمینه عکاسی خبرنگاران گفت: جا دارد در همین مراسم از جمعیت هلال احمر تشکر کنم که به ویژه در عکاسی هوایی کمک شایانی به ما کردند تا دوستان عکاس ما بتوانند تصاویر هوایی خوبی را به ثبت برسانند.

علوی خاطرنشان کرد: مسابقه ملی عکس آن سوی واقعه کاری بسیار ارزشمند است که در استان جا افتاده و از آنجا که استان خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور بوده مردم خوزستان جان و دل و هر آنچه که دارند را در طبق اخلاص می‌گذراند. در این زمینه خوشحالیم که عزیزانمان در بخش فرهنگی و خبرگزاری ایسنا و ایکنا این کار را شروع کردند و خدا را شکر آثار خوبی را تا به اینجای کا ثبت کرده‌اند. امیدواریم به برکت خون شهدا این کار در محضر حق تعالی مورد قبول واقع شود.

همچنین حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی، رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان، با بیان اینکه علاقه قلبی ما با عزیزان خبرنگار غیر قابل گسست است، اظهار کرد: من نیز به سهم خودم از مجموعه عکاس‌های ایسنا و ایکنا تشکر می‌کنم.

وی افزود: از مصادیق رویش‌ها در عرصه رسانه فرزندان ما در ایسنا و ایکنای خوزستان هستند که صمیمانه و قلبی از آنها تشکر می‌کنم. همچنین به آقای دکتر طیبی و هیات همراه ایشان خیر مقدم عرض می‌کنم و مایلم از صمیم قلب تشکر و قدردانی کنم. همین مساله نیز تکلیف جهاد را سنگین‌تر کرده است که به امید خدا این پیشگامی و اول بودن برای همیشه تثبیت شود.

شفیعی یادآوری کرد: اربعین از مصادیق بارز کوثر هست و در تفسیر واژه کوثر می‌گویند سرچشمه جوشنده. لذا اربعین را باید از مصادیق کوثر دانست و این جوشندگی و طراوت که شاهد آن هستیم و خوزستان نیز مفتخر است که در این حظ معنوی و این سکر روحانی سهمی دارد. اما نباید از این غفلت کرد که ماندگاری اربعین و پیاده‌روی آن مانند هر مفهوم بلند دیگری منوط بر این است که در قالب هنر به نمایش گذاشته شود. آنچنان که در خود حادثه عاشورا در سال ۶۱ هم یکی از ابزار ماندگاری آن هنر بود. شعر به میدان آمد، مرثیه‌سرایی به میدان آمد و بعد به تناسب روزبه‌روز ابزار ارایه هنری آن پیشرفته‌تر شد. این کاری که عزیزان ما در جهاد دانشگاهی انجام دادند در حقیقت همین توجه را می‌رساند.

رییس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های خوزستان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی خوزستان این استعداد را دارد که به مرور اربعین را صرف نظر از قاب عکس در قاب شعر و فیلم و رمان دنبال کند. امید داریم که دوستان ما در جهاد دانشگاهی خوزستان مانند همیشه به اخلاص بپردازند و آن را دنبال کنند. کار برای امام حسین (ع) کار ماندگاری است. من خواهشی که دارم این است که عزیزانمان در بخش اربعین بخش دانشجویی را پررنگ‌تر دنبال کنند چراکه حقیقتا جهاد در بسیاری از فعالیت‌های دانشجویی در حوزه فرهنگ موسس و بنانگذار است.

در ادامه دکتر محمدرضا پور عابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، گفت: واقعه اربعین به عنوان یک ابر رویداد است که از جهت علمی نیز در کشور بسیار روی آن کار شده و ما اکنون پایان‌نامه‌های زیادی را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داریم که از جنبه‌های مختلفی این رویداد را بررسی می‌کنند.

وی ادامه داد: به نظر من یک رویداد و واقعه زمانی ماندنی می‌شود که ما هر سال بتوانیم نوآوری به آن اضافه کنیم. جهاد دانشگاهی نیز باید کار را گزین کند. مجموعه جهاد در این زمینه یک نهاد علمی ـ فرهنگی است و به نظر می‌رسد اکنون جا دارد که ما به این موضوع در جنبه‌های دیگری بپردازیم و با توجه به ظرفیتی که جهاد دانشگاهی هم در حوزه فرهنگی و هم در حوزه‌های هنری و علمی دارد باید این رویداد خوب را گسترش دهیم و آنچنان که حق و شایسته این رویداد است به آن بپردازیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس