روسیه یک شهروند لهستانی را به 14 سال زندان محکوم کرد


روسیه یک شهروند لهستانی را به 14 سال زندان محکوم کرد

دستگاه قضایی روسیه حکم 14 سال زندان برای یک شهروند لهستانی به جرم جاسوسی را تایید کرد.

روسیه یک شهروند لهستانی را به 14 سال زندان محکوم کرد
به گزارش فانوس، دادگاه تجدیدنظر روسیه حکم ۱۴ سال زندان را که دادگاه بدوی برای یک شهروند لهستانی به اتهام جمع آوری اطلاعات، جاسوسی و تلاش برای ارسال اسناد و مدارک فنی مربوط به سامانه دفاعی ضد هوایی اس-۳۰۰ روسیه به کشور متبوع‌اش صادر کرده بود، تایید کرد.

ماریان رادزایوسکی در ماه ژوئن در دادگاه بدوی به جرم جاسوسی به ۱۴ سال زندان محکوم شده بود و این حکم امروز در دیوان عالی روسیه تایید و قطعی شد.

ماریان رادزایوسکی در سال ۱۹۹۷ به دنیا آمد و رئیس یک شرکت حمل و نقل در بیالیستوک، شهری در شمال شرقی لهستان بود. ماریان رادزایوسکی متهم است که تلاش می‌کرده ترکیبات محرمانه سامانه ضد هوایی اس-۳۰۰ را به منظور ارسال به لهستان به دست آورد.

به گفته محققان این فرد در عین ارتکاب جرم هنگامی که تلاش می‌کرد معامله‌ای را در این خصوص انجام دهد، بازداشت شد. ماریان رادزایوسکی برای یک سازمان لهستانی کار می‌کرد که یکی از تامین کنندگان اصلی تجهیزات مورد نیاز نیرو‌های مسلح و خدمات ویژه در ورشو است.

محکومیت‌ها به خاطر جاسوسی در روسیه در سال‌های اخیر افزایش یافته است. بیشتر کسانی که محکوم می‌شوند نیز با اوکراین در ارتباط هستند. اما هر از چند گاهی پرونده‌هایی نیز مطرح می‌شود که درآن پای لهستان یا کشور‌های حوزه بالتیک گیر است. در ماه آوریل امسال یک بازنشسته نروژی به جمع آوری اطلاعات از زیردریایی‌های هسته‌ای روسیه متهم و به همین علت به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این محکومیت باعث اصطکاکی میان مسکو و اسلو شد.

پل ولان، انگلیسی-آمریکایی نیز در دسامبر سال ۲۰۱۸ دستگیر و به جاسوسی متهم شد. وی نیز به ۲۰ سال زندان محکوم شد. او ادعا می‌کند که توسط یک آشنا به دام افتاده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق