ادعای جدید روسیه در خصوص متعادل شدن بازار نفت/ ذخایر کافی وجود دارد


ادعای جدید روسیه در خصوص متعادل شدن بازار نفت/ ذخایر کافی وجود دارد

وزیر انرژی روسیه در واکنش به حمله روز شنبه بیان داشته که ذخایر نفت پاسخگوی نیاز بازار در شرایط فعلی است و نیازی به برگزاری نشست اضطراری اوپک پلاس نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از حمله پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان (آرامکو)، نگرانی‌ها از کمبود عرضه 5 میلیون بشکه‌ای نفت آرامکو بوجود آمد. پس از آن در لحظات اولیه بازار امروز، هر دو شاخص نفت خام برنت و دبلیوتی‌آی در بازار حدود ۱۰‌ درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

در این میان اما آمریکا و عربستان تلاش کردند تا با انتشار اخباری در خصوص آزادسازی ذخایر نفتی خود در سراسر جهان، از این نگرانی ها بکاهند. ترامپ در لحظات ابتدایی بازگشایی بازارهای جهانی با انتشار توییتی اعلام کرد که دستور آزادسازی ذخایر نفتی کشورش را صادر کرده است.

از سوی دیگر الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه در واکنش به حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان سعودی در بقیق و خریص گفت: ذخیره‌سازی‌های تجاری کافی برای تأمین کمبود نفت عربستان در بازار وجود دارد و نیازی به تشکیل نشست فوق‌العاده تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیست.

گفتنی است این حمله معادل پنج درصد از عرضه جهانی نفت را کاهش داد. بر اثر این حمله‌های، تولید نفت در تأسیسات فرآورش نفت دولتی سعودی آرامکو در بقیق و خریص پنج میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت. این در حالی است که شرکت سعودی آرامکو برای آغاز دوباره کامل این تأسیسات، تاریخ دقیقی اعلام نکرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟