جاده قلعه‌گنج - نیکشهر با 70 درصد پیشرفت در حال تکمیل است


جاده قلعه‌گنج - نیکشهر با 70 درصد پیشرفت در حال تکمیل است

جیرفت - ایرنا - به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان جاده ارتباطی قلعه‌گنج - نیکشهر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بازدید خود از طرح‌های زیربنایی شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب اشاره کرد و گفت: عملیات اجرایی محور مواصلاتی رمشک، ناگ و کوتیج به طول ۲۵ کیلومتر از سال ۸۶ به منظور ایجاد ارتباط بین قلعه‌گنج کرمان و نیکشهر سیستان و بلوچستان آغاز شده و هم اکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جعفر رودری افزود: اهمیت استراتژیک احداث این محور مواصلاتی، خروج شهر رمشک از بُن‌بست و اتصال استان به آب‌های آزاد برای حمل و نقل و ترانزیت کالا خصوصاً محصولات کشاورزی است.

وی همچنین عنوان کرد: محور روستای مارز - راین‌قلعه به طول ۲۵ کیلومتر از سال ۹۲ به منظور استفاده و بهره‌مندی ۵۶۵ نفر از راه آسفالته و سهولت حمل و نقل محصولات منطقه آغاز شده و هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با اشاره به عملیات اجرایی محور مواصلاتی تکل حسن اظهار داشت: این محور به طول ۱۰ کیلومتر از سال ۹۲ برای سهولت حمل و نقل و ترانزیت محصولات کشاورزی منطقه جازموریان آغاز شده و در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی به بازدید از محور زهکلوت - چاه ابراهیم شهرستان رودبار جنوب اشاره و عنوان کرد: این محور ۱۸ کیلومتر طول دارد و به منظور بهره‌مندی روستاها و جمعیت ساکن منطقه با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در دست اجرا است.

رودری در پایان سفر یک روزه خود به این مناطق از محور روستایی کهن‌چراغ نیز بازدید کرد، احداث این محور به طول هفت کیلومتر بین بخش مرکزی شهرستان رودبار جنوب و روستای کهن‌چراغ در حال اجراست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با دعوت رسمی احمد حمزه نماینده مردم شهرستانهای جنوبی این استان در مجلس شورای اسلامی به قلعه گنج و رودبار جنوب سفر کرد.

دیدار با خانواده شهدا از جمله برنامه‌های رودری در سفر به جنوب استان بود.

قلعه گنج و رودبار به ترتیب در فاصله ۴۲۰ و ۳۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده‌اند.

جنوب کرمان با یک میلیون نفر جمعیت، یک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.

۹۸۷۵/۷۴۲۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز