نتانیاهو تهدید خود علیه غزه را پس گرفت/ تدابیر امنیتی شدید در اراضی اشغالی در آستانه انتخابات«کنست»


نتانیاهو تهدید خود علیه غزه را پس گرفت/ تدابیر امنیتی شدید در اراضی اشغالی در آستانه انتخابات«کنست»

منابع رژیم صهیونیستی از تشدید تدابیر امنیتی در مناطق اشغالی در آستانه انتخابات کنست(پارلمان) این رژیم خبر دادند.

نتانیاهو تهدید خود علیه غزه را پس گرفت/ تدابیر امنیتی شدید در اراضی اشغالی در آستانه انتخابات«کنست»
به گزارش فانوس، روزنامه معاریو نوشت پلیس اسرائیل آمادگی‌های ویژه خود را پیش از انتخابات کنست در روز سه شنبه با هدف تامین آرامش در روند برگزاری انتخابات و رسیدن رای دهندگان صهیونیست به حوزه های اخذ رای در مناطق اشغالی به پایان رسانده است. انتخابات بیست و دومین کنست رژیم صهیونیستی فردا سه شنبه برگزار می‌شود.

این روزنامه نوشت از ساعات اولیه صبح، حدود 18 هزار پلیس و نیروی امنیتی و هزاران نیروی دیگر در بیش از چهار هزار مرکز رای گیری مستقر می‌شوند که حدود 10 هزار و 700 صندوق اخذ رای در آن قرار دارد.

این روزنامه افزود ارتش اسرائیل برای روز برگزاری انتخابات آماده می‌شود هر چند آرامش نسبی در بخش‌های مختلف حاکم است. آمادگی ارتش یک روز پیش از انتخابات افزایش یافتهاست.

معاریو در ادامه نوشت طی روزهای گذشته هیچ موشکی از سمت نوار غزه شلیک نشده است، ولی با وجود این مسئله، ارتش آماده احتمال اینکه یکی از گروه‌ها در نوار غزه عملیاتی را انجام دهد، می‌شود. آمادگی‌های گسترده‌ای در تشکیل دفاع هوایی با گنبد آهنین که در مناطق مختلف مستقر شده، صورت گرفته است.

این روزنامه با اشاره به آنچه آمادگی دفاعی تقویت شده شامل بخش شمالی و منطقه مرزهای شرقی در بلندی های جولان اشغالی نامیده است، افزود آمادگی‌ها برای مقابله با هر سناریوی احتمالی افزایش یافته است.

این روزنامه درباره تدابیر امنیتی در کرانه باختری نوشت همانند هر انتخاباتی، احتمال می‌رود که از ساعت دو بامداد، منطقه کرانه باختری بسته شده و از ورود فلسطینیان(به مناطق اشغالی) جلوگیری می‌شود. این روزنامه افزود تا کنون هیچ هشداری درباره فعالیت‌های بی سابقه در منطقه وجود ندارد.

خبر دیگر اینکه بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از تصمیم برای به راه انداختن عملیات نظامی گسترده در نوار غزه عقب نشینی کرده است، روزنامه هاآرتص با بیان این خبر نوشت عقب نشینی نتانیاهو پس از آن صورت گرفت که آویخای مندلبلیت مشاور حقوقی اسرائیل گفته است تصمیم برای انجام عملیات ممکن است به جنگ منجر شود و به همین سبب، چنین تصمیمی(جنگ) نیاز به تصویب کابینه امور امنیتی و سیاسی اسرائیل دارد.

نتانیاهو اخیرا در یکی از مراسم تبلیغات انتخاباتی خود در اشدود در پی اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به شهرک های صهیونیست نشین به پناهگاه گریخته بود، وی در آن زمان قصد گسترش حمله ارتش اسرائیل به نوار غزه شده بود که به نوشته هاآرتص، مندلبلیت، انجام عملیات گسترده را مستلزم تصویب کابینه امنیتی دانسته و به وی تعدیل قانون اساسی را یادآور شد که در پی ارزیابی‌های عملیات صخره سخت(تجاوز به غزه در سال 2014) صورت گرفته بود.

هاآرتص به نقل از منابع خود نوشت در پی موضع‌گیری مندلبلیت، نتانیاهو تصمیم خود برای صدور فرمان عملیات نظامی گسترده را به تاخیر انداخت. این روزنامه احتمال داد که موضع مندلبلیت با هماهنگی سران دستگاه های امنیتی اتخاذ شده باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نسخه‌های مافیایی آیفون 15 توسط Caviar معرفی شد