تنها چهار موقوفه قرآنی سیستان و بلوچستان درآمد زاست


تنها چهار موقوفه قرآنی سیستان و بلوچستان درآمد زاست

زاهدان- ایرنا- رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: چهار موقوفه از مجموع 58 موقوف قرآنی ثبت شده این استان درآمدزاست.

مرتضی کوچکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بقیه موقوفات قرآنی سیستان و بلوچستان یا محلی برای اجرای برنامه‌های قرآنی هستند و یا زمین بوده که نیازمند سرمایه‌گذاری خیران است.

وی با بیان اینکه تنها راه محفوظ ماندن در برابر تهاجمات و سعادت بشریت توسل به قرآن است اظهار داشت: ضروریست واقفان دوراندیش قسمتی از موقوفات خود را به بخش قرآنی اختصاص دهند.

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان تاکید کرد: تمام برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف از محل اجرای نیات موقوفات ثبت شده در این زمینه اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ترویج این امر نیاز به حمایت پایدار است و فعالان قرآنی می‌توانند به طور مشارکتی در این امر اقدام کنند تا زمینه‌ساز ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه شوند.

کوچکی گفت: این نهاد در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه از همه علاقمندان قرآنی که توانایی آموزش به نوجوانان و جوانان را دارند دعوت به همکاری کرده است.

وی آموزش، تبلیغ و ترویج را سه حوزه فعالیت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در حوزه قرآن ذکر کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به گواه بسیاری از کارشناسان مسائل دینی و اجتماعی یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه فعالیت‌های قرآنی به حساب می آید به طوریکه علاقه‌مندی به علوم دینی، عشق به اسلام و قرآن و پیامبر (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جای جای این استان موج می‌زند و مردم مومن، خداجو و عاشق و دلباخته آن از هر فرصتی برای فراگیری مسائل دینی به ویژه حفظ قرآن کریم بهره می‌برند.
تربیت افزون بر ۵۰ هزار نفر حافظ قرآن، برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های متعدد و محافل قرآنی و وجود صدها مسجد و حسینیه و تکیه، سیستان و بلوچستان را به استان حافظان قرآن تبدیل کرده است.

۷۳۱۶**۳۲۱۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل