بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان قزوین همکاری ندارند


بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان قزوین همکاری ندارند

قزوین - ایرنا - بانک‌های عامل قزوین برای پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان بخش کشاورزی و مسکن استان تعامل و همکاری لازم را ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:براساس مصوبه دولت، بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به خسارت دیدگان کشاورزی به هیچ عنوان نباید چک‌های برگشتی و معوقات آنان را در نظر بگیرند.

قدرت الله مهدیخانی خاطرنشان کرد: این مصوبه از سوی بانک‌ها نادیده گرفته شده و در عین حال نیز به ازای پرداخت هر ۱۰۰ میلیون ریال از خسارت دیدگان یک ضامن درخواست می‌کنند که این مساله بسیاری از کشاورزان را با مشکل روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه دولت ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای خسارت دیدگان استان ابلاغ کرده است، تصریح کرد: تاکنون ۲۴۸ میلیارد ریال تسهیلات برای خسارت دیدگان و ۳۳۰ میلیارد ریال نیز برای استمهال وام کشاورزان خسارت دیده استان پرداخت شده است.
این مسئول تاکید کرد: در حوزه خسارت به کشاورزان نیز تاکنون از یک هزار و ۴۰۰ پرونده تشکیل شده، متاسفانه بانک‌های عامل تنها به ۱۸۵ پرونده به میزان ۱۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال خسارت پرداخت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده به بخش احداث سیل بند، لایروبی رودخانه‌ها، تاسیسات شهری و ماشین‌آلات خسارت دیده از سیل نیز ۵۰ درصد توزیع شده و مابقی به زودی اعلام می‌شود.
مهدیخانی با اشاره به میزان خسارات وارده ناشی از سیلاب فروردین ماه، گفت: این سیلاب به بخش کشاورزی و تاسیسات زیربنایی استان بالغ بر ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرد و در بخش مسکن نیز یک هزار و ۳۹۰ واحد از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شدند.
وی افزود: در این راستا ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای بازسازی واحدهایی که به طور کامل تخریب شده بودند در نظر گرفته شده است و باید با همکاری بانک‌های عامل به خسارت دیدگان پرداخت شود.
۸۰۵۴*۶۱۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام