مدیرعامل والت دیزنی از هیئت مدیره اپل استعفا داد


ایران اکونومیست- باب ایگر مدیرعامل شرکت والت دیزنی از هیئت مدیره شرکت اپل کناره‌گیری کرد.

مدیرعامل "والت دیزنی" از هیئت مدیره اپل استعفا داد

به گزارش ایسنا و به نقل از تک کرانچ، گفته می‌شود "باب ایگر"(Bob Iger) مدیرعامل شرکت دیزنی به احتمال زیاد در واکنش نسبت به راه‌اندازی سرویس پخش آنلاین شرکت اپل موسوم به "اپل تی‌وی پلاس" که از اول نوامبر به عنوان یک رقیب برای سرویس پخش آنلاین شرکت دیزنی به نام "دیزنی پلاس" که از 12 نوامبر شروع به فعالیت خواهد کرد، از هیئت مدیره اپل استعفا داده است.

هیچ یک از شرکت‌ها دلیل این استعفا را اعلام نکرده‌اند و گفته می‌شود متن استعفا در تاریخ 10 سپتامبر 2019 تقدیم شده است.

همانطور که گفته شد از آنجایی که دیزنی و اپل هر دو در حال آماده سازی سرویس پخش آنلاین خود در ماه نوامبر هستند، ممکن است "باب ایگر" آن را یک همپوشانی دانسته باشد و به همین دلیل از هیئت مدیره اپل کناره‌گیری کرده است.

با توجه به اینکه این سرویس‌ها به ترتیب "دیزنی +" و "اپل تی‌وی +" نامیده شده‌اند، می‌توان به راحتی مشاهده کرد که این اختلاف از کجا ممکن است نشات گرفته باشد.

این اتفاق امری غیر عادی نیست و معمولا شرکت‌های بزرگ که در سطح اعضای هیئت مدیره با هم همکاری دارند، وقتی در رقابت مستقیم با یکدیگر قرار می‌گیرند، کنار می‌کشند تا منافعشان به خوبی حفظ شود و تداخل در کار هیچ‌کدام به وجود نیاید.

ایگر از نوامبر 2011 در هیئت مدیره اپل بود و یکی از افرادی بود که در پیوستن استیو جابز به هیئت مدیره دیزنی نقش داشت.

وی در بیانیه خداحافظی خود از 8 سال فعالیت فوق‌العاده خود در هیئت مدیره اپل یاد کرده و از تیم کوک رئیس کنونی اپل و دیگر اعضای هیئت مدیره به نیکی یاد کرده است.

هیئت مدیره اپل در حال حاضر دارای 7 عضو شامل "آرتور دی.لوینسون" مدیرعامل شرکت تحقیق و توسعه بیوتکنولوژی Calico متعلق به شرکت الفبت، "جیمز ای.بل" رئیس سابق بوئینگ، "ال گور" سیاستمدار آمریکایی، "آندره جونگ" مدیرعامل گرامین آمریکا، "رونالد شوگر" مدیرعامل سابق نورث‌روپ گرانمن، "سوزان ال.واگنر" بنیانگذار بلک‌راک و "تیم کوک" مدیرعامل اپل است.

تاکنون اپل و دیزنی در مورد دلیل استعفای ایگر به طور رسمی اظهار نظر نکرده‌اند و اپل نیز هنوز درباره جانشین ایگر صحبتی نکرده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه