14 هزار کلاس درس در تهران نیازمند تخریب و بازسازی است


 14 هزار کلاس درس در تهران نیازمند تخریب و بازسازی است

فولادوند گفت: 14 هزار کلاس درس در شهر تهران وجود دارد که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی می باشند که این امر باید مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «عبدالرضا فولادوند» امروز دوشنبه 25 شهریور در مراسم رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس گفت: امسال یک میلیون و 200 هزار دانش آموز در کلاس داریم و همچنین 41 هزار مدرسه که 29 هزار مدرسه دولتی و مابقی غیر دولتی هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران در ادامه افزود: در قالب چهار هزار و 900 مدرسه و 56 هزار همکار فرهنگی کار تعلیم و تربیت شهر تهران را بر عهده داریم که در این زمینه کارگروه های مختلفی تشکیل دادیم، کارگروه نیروی انسانی که 95 درصد ابلاغ همکاران را در مدت کوتاهی آماده کرده است که در این زمینه باید بگوییم خروجی هفت هزار نیرو (نیروهای بازنشسته) و ورودی 90 نفر نیروی آموزش و پرورش را داشتیم یعنی تا سال 1401 حدود 21 هزار نفر بازنشسته خواهیم داشت که بحران نیروی انسانی را در تهران ترفیع می کند.

وی در ادامه افزود: خوشبختانه امسال توانستیم تا حدودی نیروی انسانی را ساماندهی کنیم ولی در برخی مدارس کمبود نیروی انسانی داشتیم که سعی خواهیم کرد در هفته جاری این مشکل را نیز برطرف کنیم.

وی با اشاره به کارگروه انتصاب و تایید صلاحیت نیز تصریح کرد: خوشبختانه امسال ساماندهی انجام شد، کارگروه تایید صلاحیت ها برای اولین بار به صورت حضوری آموزش ها انجام شد.

فولادوند با بیان اینکه یکی از عمده ترین مباحث ما سرویس مدارس است، تصریح کرد: ما در عین حالی که به دنبال کیفیت بخشی آموزش هستیم به دنبال تداوم آموزش در محیط و منزل نیز می باشیم.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: ما همچنین از بعد مدیریتی نیز ورود کردیم و در تلاش ایم با کمک پلیس راهور، فرمانداری تهران و شهرداری تهران خدمات بیشتری را به دانش آموزان ارایه دهیم. سال گذشته حدود 160 هزار دانش آموز را تحت پوشش سرویس مدرسه قرار دادیم و تعداد 24 هزار خودرو و 300 پیمانکار نیز در این حوزه فعال هستند لذا تلاش کردیم تا رضایتمندی خانواده ها را جلب کنیم. بر همین اساس سامانه جامع و خوبی در سنوات گذشته در شهر تهران فعال بود که جزییات را در اختیار مخاطبان قرار می داد اما با ابلاغی که انجام شد، ما در برابر ورود سامانه سپند مقاومت نکردیم و باید بگوییم که شهر تهران بسیار گسترده است و نباید آن را با سایر شهرها قیاس کنیم. این سامانه جوابگوی تهران نیست و فقط تا به امروز 24 هزار نفر توانستند در این سامانه ثبت نام کنند. این سامانه اشکالات و ایراداتی دارد که امیدواریم به زودی برطرف شود.

وی با بیان اینکه حدود 14 میلیون دانش آموز باید اول مهر در مدارس حاضر شوند، تصریح کرد: این سامانه برای خدمات رسانی به دانش آموزان تبیین شده است و از همه دستگاه های مربوطه و خانواده ها خواهشمندیم در این امر ما را یاری کنند چون یک پروژه ملی نیازمند عزم ملی است.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: 18 هزار همکار فرهنگی ما طی هفت ماه مدارس را آماده بازگشایی کردند که ای کاش این برنامه ها و تلاش های صورت گرفته به تصویر کشیده می شدند. در شهر تهران حدود 41 هزار کلاس داریم که حدود 15 هزار مدیر و معاون و سه هزار همکار اداری آماده بازگشایی مدارس می باشند.

فولادوند خاطرنشان کرد: حدود 14 هزار کلاس درس در تهران نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است که باید به این مهم توجه شود.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!