کنترل ریزش مو با شامپو تبلیغ یا واقعیت؟


کنترل ریزش مو با شامپو تبلیغ یا واقعیت؟

امروزه ریزش مو یک معضل جدی برای هر کسی می‌تواند باشد. طبق آمارها در ایران اغلب ریزش موها ریشه ارثی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، ریزش مو پدیده شایعی است که در مراحل مختلف زندگی هر فردی ممکن است خود را نشان دهد. اما این پدیده گاهی با رویش مجدد مو همراه است ولی معضل آن زمانی است که سرعت ریزش مو از سرعت رویش مجدد مو پیشی می‌گیرد و فرد با کاهش مقدار زیاد مو مواجه می‌شود.

کسانی که ریزش موی ارثی دارند باید نکاتی را در شست‌وشوی موی سر به کار ببرند و این موضوع البته برای همگان می‌تواند مصداق پیدا کند؛ لذا برای تامین انرژی لازم برای حفاظت از موهای سر، نوع شامپو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

دکتر جاوید حسینی، متخصص پوست و مو در مورد کیفیت نوع شامپویی که باید توسط کسانی که ریزش موی ارثی دارند استفاده شود، می‌گوید: معمولا عمده‌ترین علت ریزش مو جنبه ژنتیک دارد. آندرژنتیک آلوپسیا یا طاسی اندرژنتیک هم بین زنان و مردان ممکن است اتفاق بیفتد و تاکنون سعی شده برای پیشگیری و کنترل آن از محصولات مختلف مانند شامپوها و محلول‌های مختلف استفاده شود.

این متخصص پوست و مو درباره تاثیر شوینده‌ها در ارتباط با ریزش مو گفت: اگر شامپو کیفیت بالایی داشته باشد حتی در مناطقی که آب لوله‌کشی یا استحمام آن هم نامرغوب یا اصطلاحا آب سخت باشد، جایی برای نگرانی وجود ندارد. البته فاکتورهای زیادی نظیر تغذیه، استراحت کافی، سلامت کلی درونی از حیث بیماری‌های داخلی یا غدد درون ریز، ژنتیک و... در پیشگیری از ریزش آنها در درجه اول اهمیت است.

وی با اشاره به مواد داخل شامپو افزود: دراین مورد تحقیقات و بررسی‌های فراوانی انجام شده است. یکی از این مواد کمپلکس کافئین است. در آزمایش‌های متعددی که صورت گرفته، دیده شده است که کافئین در پیشگیری و کنترل ریزش‌های نوع آندروژنیک نقش مهمی دارد. همچنین در مورد محصولات حاوی کافئین باید گفت، فولیکول مو در درون غلاف محافظی قرار دارد که این غلاف مانعی برای نفوذ مولکول‌های آبرسان مثل کافئین نیست، بنابراین کافئین می‌تواند از طریق غلاف مو جذب و نفوذ پیدا کند. وی تاکید کرد: البته باید توجه کنیم وجود ماده کافئین به تنهایی نمی‌تواند اثرگذار باشد بلکه کمپلکس کافئین که غیر از کافئین حاوی سایر مواد تغذیه‌کننده فولیکول مو است، قدرت تاثیرگذاری دارد و این ترکیب فقط در محصولات خاصی یافت می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سه قانون شوپنهاور برای کسب موفقیت در زندگی