کمبود فضای آموزشی در پروژه های مسکن مهر و انبوه‌ساز جدی است


کمبود فضای آموزشی در پروژه های مسکن مهر و انبوه‌ساز جدی است

مشهد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: کمبود مدرسه برای پاسخگویی به نیاز آموزشی شهروندان در محدوده پروژه‌های اجرا شده مسکن مهر و انبوه‌سازی این استان جدی است.

جاسم حسین پور روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس برآورد صورت گرفته پاسخگویی مناسب به نیاز آموزشی و مدرسه در محدوده اینگونه پروژه‌ها نیازمند ساخت دو هزار و ۱۰۰ باب کلاس درس است.

وی ادامه داد: به این ترتیب در صورتی که همه پروژه های مسکن مهر و انبوهسازی در خراسان رضوی مسکونی شوند جمعیت سالکن در آنها با کمبود دو هزار و ۱۰۰ کلاس درس مواجه خواهند بود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: هم اینک کمبود مدرسه و فضای آموزشی در شهرهای بزرگی همچون سبزوار، نیشابور و همچنین شهرهای جدید گلبهار، بینالود و شهرک مهرگان در حومه مشهد به شدت محسوس است.

وی افزود: این وضعیت نشان می دهد پیش بینی برای ساخت فضای آموزشی در زمان طراحی و اجرای اینگونه پروژه ها ضرورتی مغفول مانده است که گرچه می بایست در همان زمان مورد توجه قرار می گرفت اما هم اینک مکلف به رفع آن هستیم.

حسین پور در ادامه همچنین گفت: امسال ۹ باب مدرسه خشتی گلی در خراسان رضوی شناسایی شد که به جای آنها ساختمان آموزشی جدید بنا شده است. به این ترتیب برای مهر ماه آتی و بازگشایی مدارس در این استان هیچگونه فضای آموزشی و مدرسه خشتی و گلی وجود ندارد.

وی افزود: همچنین تابستان امسال هزار و ۳۰۰ کلاس درس در سطح مدارس خراسان رضوی به سامانه گرمایشی استاندارد تجهیز شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی در ادامه به پروژه های جدید آموزشی برای مهر ماه آتی نیز اشاره و بیان کرد: همزمان با بازگشایی مدارس در آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۸ تعداد ۲۹۳ پروژه آموزشی با زیربنای ۱۴۵ هزار مترمربع در قالب هزار و ۲۰۴ کلاس درس با هزینه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیارد ریال به فضاهای آموزشی در این استان افزوده می شود.

وی ادامه داد: با بهره برداری این تعداد کلاس درس ۳۶ هزار و ۱۲۰ دانش آموز سال تحصیلی آتی را در کلاسهای نوساز سپری می کنند.

حسین پور گفت: ۱۶۹ پروژه از مجموع این طرحهای آموزشی شامل ۶۰۲ کلاس درس با مجموع زیربنای ۷۲ هزار و ۳۵۰ مترمربع توسط نیکوکاران مدرسه ساز اجرا شده اند.

وی افزود: در مجموع با در نظر گرفتن همه این فعالیتها در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی، این استان موفق به کسب رتبه نخست در اجرا و بهره برداری طرحهای آموزشی در سطح کشور شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان رضوی همچنین اعتبار پیش بینی شده امسال برای تامین تجهیزات کلاسهای درس را در سطح این استان ۳۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش‌آموز خراسانی مهر ماه آتی، سال تحصیلی جدید را در ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با افزون بر ۵۴ هزار کلاس در سطح این استان آغاز می‌کنند.

۷۴۹۶/۱۸۵۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس