هزار مرکز علمی جهان با حوزه علمیه قم همکاری می‌کند


هزار مرکز علمی جهان با حوزه علمیه قم همکاری می‌کند

ارومیه – ایرنا – رئیس حوزه‌های علمیه کشور گفت: در حال حاضر یک‌هزار مرکز علمی در 80 کشور جهان برای آموزش معارف دینی با حوزه علمیه قم تعامل دارد که افزایش این میزان نیز در دستور کار است.

آیت‌الله علیرضا اعرافی روز دوشنبه در آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی افزود: حوزه علمیه قم با هدف تعامل با کشورهای مختلف دنیا اقدامات گسترده‌ای طی سال‌های اخیر انجام داده و دستاوردهای زیادی نیز کسب کرده است.

وی با اشاره به اینکه هزاران نفر از ۱۳۰ ملّیّت در مراکز دینی مرتبط با این حوزه تحصیل می‌کنند، بیان کرد: توسعه کمّی و زیرساختی، افزایش دانش و رشته‌ها، حرکت به سمت علوم انسانی با رویکرد اسلامی و تولید آثار فاخر و قابل توجه از جمله اقدامات حوزه‌های علمیه کشور در طول ۴۰ سال گذشته است.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور از اجرای طرح ویژه‌ای با هدف دریافت آثار حوزوی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خبر داد و اظهار کرد: با فراخوانی که در این خصوص داده شد، بیش از ۱۰ هزار اثر در بخش مطالعات نوین حوزه‌های علمیه به دبیرخانه این طرح رسید که چهار هزار اثر از این تعداد، فاخر و بسیار قابل توجه بود.

آیت‌الله اعرافی در بخش دیگری، انقلاب اسلامی را پدیده بی‌نظیر قرن دانست و گفت: با پیروزی این انقلاب شکوهمند، معارف اهل‌بیت (ع) به جهان عرضه شد که باید قدر آن را بدانیم و در راستای اشاعه روزافزون آن تلاش کنیم.

وی ایجاد اختلاف در بین مردم ایران با دستاویز قراردادن مذهب را اقدام کثیف استکبار جهانی با استفاده از ابزارهایی نظیر تشیع لندنی عنوان کرد و افزود: همه ما به ویژه روحانیان و علما باید در این خصوص بیش از پیش هوشیار باشیم و از موفقیت دشمنان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه یک هویت مستقل، اصیل، دیرپا و تاریخی دارد، اضافه کرد: در راستای اثرگذاری بیشتر این نهاد مقدس، باید سعی کنیم از همه تجربه‌های موجود دنیا استفاده کنیم.

رئیس حوزه‌های علمیه کشور توجه به معارف موجود در نهج‌البلاغه را یکی از مهمترین وظایف طلاب و روحانیان بیان کرد و ادامه داد: در این کتاب مقدس که بسیار بالاتر از کلام انسانی می‌باشد، اخلاق متعالی انسانی در فرازهای مختلفی مورد تاکید قرار گرفته است و باید با دقت بیشتری به موارد تصریح شده در آن توجه کرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: تبلیغ دین و هدایت مردم وظیفه‌ای است که خداوند متعال بر دوش انبیا و اولیا گذاشته و روحانیان و علما نیز وارث این بزرگواران هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: علم‌اندوزی و مطالعه مستمر به‌ویژه در علوم دینی از جمله موارد مورد توجه خداوند متعال بوده و پاداش آن، بیشتر از سال‌ها عبادت ذکر شده است.

وی اضافه کرد: ارتباط وسیع با خداوند مهمترین وظیفه روحانیان در راستای پیمودن مسیر معنویت و هدایت مردم است که می‌توان با توجه بیشتر به معارف الهی، این ارتباط را قوی‌تر کرد.

در حال حاضر ۲۴ مدرسه حوزه علمیه برادران و خواهران در آذربایجان‌غربی فعال است و بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ طلبه در آنها مشغول تحصیل هستند.

۲۰۹۳/۳۰۷۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در