چویان: آمریکایی‌ها طوری رفتارکردند که انگار هموطن‌شانم


چویان: آمریکایی‌ها طوری رفتارکردند که انگار هموطن‌شانم

برخورد مردم آمریکا با من به گونه‌ای بود که گویی من هم هموطن‌شان بودم. با وجودی که 6 سال بهترین مدال‌آور تیم ملی بودم هیچ حمایتی نداشتم. بابت هزینه‌های سفر به آمریکا و گرفتن ویزا و... 800 میلیون تومان بدهکار شده‌ام که روی دوشم مانده و حالا تا گردن در بدهی هستم. ظاهرا اصلا این مدال برای‌شان اهمیتی ندارد.

بدنساز نخبه ایرانی که در رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ برای نخستین بار در تاریخ ورزش ایران به عنوان ارزشمند سومی رسید، می‌گوید که بدون کمترین حمایتی عازم آمریکا شده و ۱۵۰ هزار دلار برای گرفتن ویزای آمریکا، بلیط، هتل و ... هزینه کرده است.

به گزارش تابناک ورزشی، هادی چوپان ستاره رشته پرورش اندام ایران با اشاره به سختی‌هایی که برای گرفتن ویزای آمریکا و حضور در این رویداد متحمل شده است، گفت: بعد از ۴ سال انتظار و سختی کشیدن موفق به دریافت ویزای آمریکا شدم، آن‌هم در شرایطی که هیچ کدام از مسئولان از من هیچ حمایتی نکردند و حتی یک‌بار هم پیگیر کار من نشدند، چرا که کسب افتخار به نام ایران برای آن‌ها اهمیتی نداشت. ۴ سال عمر من برای گرفتن ویزا و حسرت حضور در مسترالمپیا تلف شد و هیچ مسوولی از من حمایت نکرد. با وجودی که ۶ سال بهترین مدال‌آور تیم ملی بودم و افتخارات زیادی را بدست آوردم، اما هیچ توجهی به من نشد و ظاهرا اصلا این موضوع برای‌شان اهمیتی نداشت.

چویان: آمریکایی‌ها طوری رفتارکردند که انگار هموطن‌شانم

چوپان درباره نحوه برگزاری رقابت‌های مسترالمپیا در آمریکا گفت: هیچ مسابقه‌ای در جهان حتی المپیک هم به زیبایی و شکوه مسترالمپیا برگزار نمی‌شود تا جایی که نمی‌توان هیچ نکته منفی در نحوه برگزاری مسابقات پیدا کرد. حضور در مسترالمپیا و رقابت با بزرگان دنیا تجربه بی‌نظیری بود که خدا را شکر توانستم نماینده‌ای شایسته برای مردم عزیز کشورم باشم و به افتخار بزرگی برسم.

وی با تمجید از مهمان‌نوازی و لطف مردم آمریکا به خودش در جریان برگزاری مسترالمپیا، گفت: برخورد مردم آمریکا با من به گونه‌ای بود که گویی من هم هموطن‌شان بودم. مردم آمریکا مردمی بسیار مهمان‌نواز، خوش برخورد و قهرمان دوست بودند و با من به عنوان یک ایرانی برخورد بسیار خوبی داشتند.

نفر سوم رقابت‌های مسترالمپیا ۲۰۱۹ گفت: پانزده هزار نفر این رقابت‌ها را از نزدیک تماشا می‌کردند و اهمیت حضور من برای آمریکایی‌ها تا جایی بود که با رای خودشان من را به عنوان قهرمان مردمی مسترالمپیا انتخاب کردند و موفق به دریافت کمربند قهرمانی شدم. از صمیمیت و اخلاق و فرهنگ بالای مردم امریکا و عشق‌شان به مردم ایران لذت بردم و از همه آن‌ها تشکر می‌کنم.

چوپان درباره‌ چگونگی انتخاب قهرمان مردمی در مسترالمپیا و معیار‌های آن خاطرنشان کرد: این عنوان به هر کدام از شرکت کنندگان که محبوبیت بیشتری در بین مردم و تماشاچیان داشته باشند اختصاص داده می‌شود و این مردم هستند که با رای خودشان قهرمان مردمی را انتخاب می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بابت کسب این عنوان نیز جایزه‌ای گرفته است، گفت: خیر، عنوان قهرمانی مردم در مسترالمپیا جایزه نقدی ندارد. چوپان در ادامه درباره دریافت جایزه ۱۰۰ هزار دلاری بابت کسب عنوان ارزشمند سومی در مسترالمپیا ۲۰۱۹ و اینکه آیا این جایزه می‌تواند هزینه‌های هنگفت وی برای فعالیت در این رشته و آماده‌سازی برای حضور در مسترالمپیا را جبران کند یا خیر؟ گفت: فقط این را بگویم که من ۱۵۰ هزار دلار هزینه کردم که توانستم بعد از ۴ سال ویزای آمریکا را بگیرم و در مسترالمپیا شرکت کنم. هم‌چنین هزینه‌های مربوط به بلیط، هتل و هزینه‌های سرسام‌آور دیگری را متحمل شدم. در کنار آن ۵ سال زجر و سختی کشیدم تا به اینجا برسم. خیلی‌ها فقط جایزه و افتخار و عنوان را می‌بینند، اما نمی‌دانند پشت آن چه روز‌ها و سال‌هایی سپری شده است. این جایزه شاید فقط هزینه‌های ویزا گرفتن را تا حدی پوشش دهد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون بدنسازی یا مسئولان ورزش برای اعزام به مسترالمپیا از او حمایت کرده‌اند یا خیر؟ گفت: هیچ حمایتی نداشتم. بابت هزینه‌های سفر به آمریکا و گرفتن ویزا و ... مبلغ ۸۰۰ میلیون تومان بدهکار شده‌ام که بر روی دوشم مانده و حالا تا گردن در بدهی هستم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا