فرسودگی 30 درصد مدارس شهرستان ابهر


فرسودگی 30 درصد مدارس شهرستان ابهر

مدیر آموزش و پرورش ابهر گفت: 30 درصد از مدارس این شهرستان فرسوده است.

به گزارش ایسنا، عباس عزیزخانی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان این‌که برنامه کوتاه‌مدت یک ساله و برنامه سه ساله آموزش و پرورش شهرستان ابهر در چارچوب سند تحول بنیادین تدوین شده است، تصریح ‌کرد: سند تحول بنیادین بر اساس ایجاد تحولی عمیق در مفاهیم نظری، فرآیندها و کارکردها تنظیم شده است که معلم در آن نقش راهبری را برای رساندن دانش‌آموزان به قله‌های انسانیت، علم، ادب و اخلاق بر عهده دارد.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد فضایی شاد و بانشاط برای دانش‌آموزان در طول سال تحصیلی به‌ویژه ایام بازگشایی مدارس، گفت: مدیران مدارس در اجرای برنامه‌های آغاز سال تحصیلی جدید حفظ کرامت، عظمت و حریم محرم را مورد توجه قرار دهند.

این مسئول، آغاز مهر و روز بازگشایی مدارس را جشن ملی عنوان و از اجرای طرح ایستگاه مهر و طرح کاروان مهر با حضور مسئولان شهرستان در مدارس ابهر خبر داد.

عزیزخانی با تاکید بر ضرورت تعامل شهرداری‌ها با آموزش و پرورش و تلاش برای رفع نیازهای مدارس به‌ویژه شاداب‌سازی فضای بیرونی مدارس، آسفالت‌ریزی، لکه‌گیری و رنگ‌آمیزی معابر منتهی به مدارس و خط‌کشی محل عبور و مرور دانش‌آموزان، گفت: آموزش و پرورش متعلق به همه است و همه مسئولان و مدیران مدارس باید زمینه ایجاد یک روز خاطره‌انگیز را در اذهان دانش‌آموزان فراهم کنند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر ۲۵۷ مدرسه در شهرستان ابهر فعال است، عنوان کرد: این مدارس پذیرای بیش از ۲۹ هزار دانش‌آموز در اول مهر خواهند بود.

عزیزخانی، کلاس‌های چند پایه را یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش ابهر بیان کرد و افزود: در حال حاضر ۶۱۶ کلاس چند پایه‌ای در ابهر فعال است که اغلب این کلاس در مناطق روستایی که جمعیت کمتری دارند، فعال هستند.

وی، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های آموزش و پرورش ابهر را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: چند پروژه نیمه‌کاره در ابهر وجود دارد که با تسریع در روند ساخت آن‌ها شاهد رفع بخشی از مشکلات کمبود فضای آموزشی خواهیم بود که از مهم‌ترین این مدارس می‌توان به مدرسه راهنمایی شهرک‌ فرهنگیان، مدرسه ابتدایی گلشهر و پروژه الزهرا که بیش از هشت سال است، نیمه‌تمام مانده، اشاره کرد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان ابهر با بیان این‌که استخر دانش‌آموزی ابهر نیز هشت سال است که نیمه‌تمام مانده است، ادامه داد: این استخر در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

عزیزخانی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز و مدرس‌یار، پیشنهاد کرد نسبت به تبدیل و تخصیص جرایم غیرعمد دادگستری برای امر مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری اقدام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان