انجام اولین گشت عمیق دریای خزر


انجام اولین گشت عمیق دریای خزر

تهران- ایرنا- مدیر گروه علوم زیستی دریا پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از انجام اولین گشت عمیق دریای خزر در سال 1398 در 26 شهریور ماه به مدت 6 روز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، عبدالوهاب مقصودلو در این باره گفت: این گشت دریایی قرار است با شناور اداره کل هواشناسی گیلان و با حضور ۷ محقق از پژوهشگاه و هواشناسی گیلان، از اسکله بندر انزلی به مسافت ۴۰ کیلومتر دور از ساحل و تا اعماق منفی ۸۰۰ متری انجام شود.

مدیر گروه علوم زیستی دریا درباره اهداف این گشت اظهار داشت: در این گشت تحقیقاتی، پارامترهای مختلف فیزیک و شیمیایی، زیست شناسی، زمین شناسی و هواشناسی به منظور پایش وضعیت زیست محیطی و درک فرایندهای طبیعی دریای خزر در طول یک ترانسکت عمود بر ساحل انجام می‌شود.

عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در ادامه ضمن بیان اینکه داده‌ها و اطلاعات این گشت در اختیار مرکز ملی داده های اقیانوسی و دریایی قرار می گیرد، پیش بینی کرد که تا پایان امسال نتایج این گشت دریایی، نهایی و منتشر شود.

این گشت دریایی در راستای اجرایی کردن مفاد تفاهم نامه همکاری مشترک بین پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و هواشناسی گیلان که در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ منعقد شد، برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن