پورسید آقایی: پلیس دوچرخه سوار نداریم/ پولی‌شدن پارک حاشیه‌ای در 4 منطقه تهران بزودی


معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از خرید ۲۱۰ واگن از محل تبصره ۱۸ در صورت...

پورسید آقایی: پلیس دوچرخه سوار نداریم/ پولی‌شدن پارک حاشیه‌ای در 4 منطقه تهران بزودی

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران از خرید ۲۱۰ واگن از محل تبصره ۱۸ در صورت تامین اعتبار خبر داد.

به گزارش ایسنا محسن پورسید آقایی امروز در یک نشست خبری در مورد درآمد شهرداری از طرح ترافیک نیز با بیان این که براساس آخرین آمار دریافتی درآمد شهرداری حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از ابتدای امسال بوده است گفت: البته بخشی از این درآمد وصول شده و به اتوبوسرانی و مترو تزریق شده است و این در حالی است که قراردادی با صندوق کارآفرینی امید منعقد کردیم که براساس آن شیوه نامه پرداخت وام برای خرید ۲۸ اتوبوس، ۲۰۰ تاکسی و ۲۰۰۰ دوچرخه در حال تدوین است.

وی در مورد سرانجام شکایات پلیس از شهرداری در مورد عوارض زوج و فرد تصریح کرد: پرونده عوارض زوج و فرد سال گذشته از نظر ما مختومه است و شکایت پلیس راهور از شهرداری به جای نرسید.

خرید ۲۱۰ واگن از محل تبصره ۱۸

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ادامه در خصوص وعده نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد کمک به شهرداری برای ساخت مترو، اظهار کرد: جلسه‌ای در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد که دولت از محل تبصره ۱۸ برای خرید ۲۱۰ دستگاه واگن مترو و همچنین جایگزینی موتورهای کاربراتوری اعتبار دهد که جلسات کارشناسی در دبیرخانه شورای اقتصاد تشکیل شده و پس از جمع‌بندی اعلام خواهیم کرد.

پورسیدآقایی در مورد فروریزش زمین در اثر ساخت مترو، تصریح کرد: مترو در عمق ۱۷ متری زمین فعالیت می‌کند اما ممکن است فشار و لرزش تی‌بی‌ام در خاک‌هایی که سست هستند و یا حفره دارند و یا به دلیل آب ریزش استحکام ندارند را تحریک کند و این حفره‌ها باز شود.

وی در مورد عدم شفافیت شهرداری در کسب درآمدهای طرح ترافیک و اعلام عمومی آن گفت: به دنبال آن هستیم که لیست واریزی‌های طرح ترافیک را به صورت روزانه در سامانه تهران من بارگذاری کنیم تا همه بدانند که درآمد شهرداری در این حوزه به چه میزان است.

خیابان پارکینگ شخصی نیست

وی در مورد تمایل برخی ارگان‌ها و سازمان‌ها برای بستن خیابان و استفاده اختصاصی به عنوان پارکینگ گفت: فضای خیابان‌ها نه برای کسبه و نه برای دستگاه‌های مختلف است و هیچ کس حق ندارد جلوی ساختمانش را محل پارک شخصی در نظر بگیرد.

وی با اشاره به هوشمندی سازی فضای پارک حاشیه‌ای با بیان این که برخی‌ها مقاومت‌هایی را انجام می‌دهند اما در نهایت هوشمند سازی پارک حاشیه‌ای موجب رفع این گونه مشکلات می‌شود، گفت: چندی پیش یکی از دستگاه‌های نظامی ماشین پلاک برداری شهرداری را توقیف و عنوان کرد که نمی توانیم پلاک‌های خودروهایش را ثبت کنیم هر چند با هماهنگی فرماندهی بالاترش این مشکل حل شد اما این گونه مقاومت‌ها وجود دارد به گونه‌ای که چندی پیش کسبه یکی از خیابان‌ها تابلوهایی که ما بر روی آنها قید کرده بودیم که این مسیر به صورت هوشمند کنترل می‌شود کنده بوده و می‌گفتند شما حق ندارید فضای پارک مغازه‌ام را کنترل کنید اما فضای پارک برای همه است.

وی در مورد رضایت مندی مردم از اجرای طرح هوشمند سازی فضای پارک حاشیه‌ای اظهار کرد: طبیعی است که مردم ناراضی باشند چرا که تا دیروز می‌توانستند از صبح تا شب رایگان پارک کنند اما حالا باید برای این مسئله پول بدهند. اما باید بگویم که به زودی در مناطق ۶، ۷، ۱۱ و ۱۲ کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای اجرایی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که معمولا در دو هفته ابتدابی مهر ماه به دلیل تهمیداتی که در نظر گرفته شده ترافیک کاهش می‌یابد اما بعد از دو هفته و با اتمام برنامه‌های کاهش ترافیکی مجددا شاهد افزایش ترافیک و شلوغی وسایل حمل و نقل خواهیم بود به ایسنا گفت: حمل و نقل عمومی تهران متناسب با استانداردها ساخته شده است و در همه وسایل حمل و نقل عمومی دنیا در اوج مصرف، این وسایل شلوغ هستند و کاملا طبیعی است اما دقت داشته باشید که ما دو سال است که به دنبال آن هستیم که کلا ساعت کار شناور شود تا بتوانیم ترافیک را مدیریت کنیم اما مقاومت‌هایی وجود دارد و این مسئله هم جزو اختیارات شهرداری نیست و ما می‌توانیم تنها پیشنهاد دهنده باشیم.

وی با بیان این که حرکت کامیونت‌های توزیع بار، ترافیک زیادی را ایجاد می‌کند اما اتاق بازرگانی و اصناف با ممنوعیت تردد این کامیونت‌ها در طول روز مخالف هستند گفت: ادارات نیز با شناور شدن ساعت کار کارمندانشان به دلیل به هم خوردن نظم مخالف هستند به عبارت دیگر شهرداری در این راه تنها است.

پلیس دوچرخه سوار نداریم

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چرا با وجود رونمایی اما پلیس دوچرخه سواری در شهر دیده نمی‌شود گفت: قرار بود پلیس دوچرخه سوار در مسیرهای ویژه دوچرخه راه اندازی شود تا اگر مشکلی ایجاد شد و یاسد معبری ایجاد کردند به این مسائل رسیدگی کنند اما درست است هنوز راه اندازی نشده است.

معاون شهردار تهران در مورد گفت‌وگو با دستفروشان و چرایی برخورد با آنها پس از ایجاد دیالوگ مشترک، گفت: قرار نیست ما به دستفروشان مکانی بدهیم بلکه ما با آنها صبحت کردیم که هم مسائل خود را مطرح کنیم و هم دغدغه‌های آنها را بشنویم تا بتوانیم به یک راه حل مشترکی برسیم، اما همچنان از بساط گستری دستفروشان مترو در داخل ایستگاه‌ها و سکوهای مترو که موجب به خطر انداختن مسافران می‌شود برخورد می‌کنیم و عزم خود را جزم کردیم که اجازه ندهیم فعالیت دست فروشان به خصوص بر روی سکوها جان مسافران را به خطر بیندازند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش