جلوگیری از مرگ هزاران بیمار دیابتی با یک دستگاه ایرانی


جلوگیری از مرگ هزاران بیمار دیابتی با یک دستگاه ایرانی

یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه پزشکی توانسته است با طراحی و تولید دستگاه وکیوم‌تراپی از مرگ قطعی هفت هزار بیمار جلوگیری کند و در حال طراحی نوع جدیدی از این محصول است.

به گزارش بهداشت نیوز بیماران زیادی از جمله افراد مبتلا به دیابت یا ۱۵۰ هزار نفر از مصدومین حاد حوادث رانندگی ممکن است به انوع دیرپای از زخم‌ها مبتلا شوند که به راحتی التیام پیدا نمی‌کند، سیستم وکیوم‌تراپی به تیم پزشکی کمک می‌کند تا روند مداوای جراحت های بیماران را تسریع بخشند.

مدیر شرکت دانش‌بنیان طب تجهیزپایا در این زمینه گفت: در صورت التیام نیافتن انواع زخم دیرپای ممکن است نیاز باشد که یکی از اعضای بدن بیمار قطع شود و یا حتی فوت کند، به همین خاطر به دستگاهی نیاز است که زخم را به شکل علمی از موضع بیرونی تحت پوشش قرار دهد تا به شکل‌گیری پوست و بهبود زخم کمک کند، دستگاه وکیوم‌تراپی، سیستمی است که این وظیفه را بر عهده دارد.

بهمن شفیعی ادامه داد: در سال ۱۳۹۰ برای اولین بار موفق به بومی‌سازی تکنولوژی ساخت سیستم وکیوم‌تراپی شدیم، حال این مجموعه دانش‌بنیان با توجه به تلاش‌های مستمر واحد تحقیق و توسعه شرکت توانسته است وزن این دستگاه پرتابل را از ۱۲ به ۳ کیلوگرم کاهش دهد و با توجه به بازخورد مصرف‌کنندگان ورژن سوم این محصول را به صورت اختصاصی به بازار عرضه کند.

وی گفت: با توجه به احساس نیاز مبرم به این محصول در کشور و ممانعت شرکت‌های سازنده خارجی جهت فروش این فناوری به کشورمان، به همت متخصصان جوان ایرانی موفق به ساخت این دستگاه شدیم و امسال نیز ورژن ارتقا یافته محصول را به بازار عرضه کرده‌ایم.

شفیعی اظهار کرد: با توجه به پژوهش‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت در نظر داریم به زودی ورژن ۵ این محصول را نیز که بسیار با کیفیت‌تر است به شبکه بهداشت و درمان کشور عرضه کنیم، با توجه به اینکه در صورت التیام نیافتن برخی زخم‌ها بیمار ممکن است با قطع عضو و حتی مرگ رو به رو شود، این محصول دانش‌بنیان توانسته جان بیش از ۷ هزار بیمار را از مرگ قطعی نجات دهد، تاکنون دو هزار نفر از کادر درمانی کشور اعم از پرستار و تکنسین برای استفاده صحیح از این سیستم آموزش دیده‌اند.

منبع: ایرنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!