حمل بار با بنز اس‌ال300


به گزارش شریان نیوز (http://shariyan.com/)،در عکس زیر تصویری عجیب از حمل بار با خودروی بنز ۳۰۰SL را...

به گزارش شریان نیوز،در عکس زیر تصویری عجیب از حمل بار با خودروی بنز ۳۰۰SL را می‌بینید.

ساخت این خودرو به سفارش Maximilian Hoffman تاجر ثروتمند خودروهای بنز در آمریکا در سال ۱۹۵۴ آغاز و اولین مدل آن در همان سال به عنوان نماینده مرسدس در نمایشگاه خودروهای اسپرت نیویورک به نمایش گذاشته شد. این خودرو نیز توانست عنوان برترین خودروی اسپرت سال را به خود اختصاص دهد. خط تولید مرسدس تا سال ۱۹۵۴ فقط تعداد ۱۴۰۰ عدد از این مدل را تولید کرد. هدف بنز از ساخت این خودرو، تنها به عنوان یک ماشین مسابقه بود تا بتواند تمام پیست‌های جهان را صحنه نمایش خودروهای خود قرار دهد. اما با توجه به استقبال مردم تصمیم گرفت تعداد محدودی را روانه خیابان‌ها کند.

نکته جالب تصویر آن است که این خودرو در آن‌ سال‌ها هم جزو خودروهای گران محسوب می شد و مالک آن از این مدل مرسدس بنز به عنوان باربری استفاده کرده است.

بدنه SL300 به گونه‌ای طراحی شده که بهترین آیرودینامیک را دارا باشد و از خطوط زیبا و جذاب و با طراوت تشکیل شده که به وسیله چرخ‌های این خودرو قطع شده‌اند. بدنه آلومینیومی به همراه درب‌هایی که رو به بالا باز می‌شوند، یک اثر هنری زیبا و کاریزماتیک را پدید آورده‌اند.

حمل بار با بنز اس‌ال300

مرسدس در موتور شش سیلندری این خودروی ۱۳۰۰ کیلوگرمی از فناوری جدید تزریق سوخت استفاده کرد که هیچ نمونه مشابهی در آن دوره تاریخی نداشت. این تغییرات باعث شد که قدرت این خودرو به ۲۱۵ اسب بخار و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مرسدس همچنین در ارایه این خودرو از خدمات آپشن سفارشی استفاده کرد که مشتریان می‌توانستند از بین چند تیپ پیشرانه یکی را برای اسب جذاب خود انتخاب کنند. در تست‌هایی که آن زمان بر روی این خودرو انجام دادند، مشخص شد SL300 در ۱۰ ثانیه می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین مصرف سوختی برابر با ۱۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر دارد. مرسدس مخزن ۱۰۰ لیتری سوخت را برای این خودرو نصب کرد درحالی که مشتریان می‌توانستند خودروی خود را با یک مخزن ۱۳۰ لیتری سفارش دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج