کامپوزیت و لمینت چه بلایی بر سر دندان ها می آورد؟


کامپوزیت و لمینت چه بلایی بر سر دندان ها می آورد؟

سلامت نیوز: متخصص بیماری های دهان و دندان، فک و صورت از افزایش روند عمل های زیبایی های دندان در کشور انتقاد کرد و گفت: تراش دندان برای نصب کامپوزیت ها عارضه های بسیاری در پی خواهد داشت. به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کامپوزیت و لمینت چه بلایی بر سر دندان ها می آورد؟شبناز صبوری متخصص بیماری های دهان و دندان، فک و صورت با انتقاد از افزایش...

سلامت نیوز: متخصص بیماری‌های دهان و دندان، فک و صورت از افزایش روند عمل‌های زیبایی‌های دندان در کشور انتقاد کرد و گفت: تراش دندان برای نصب کامپوزیت‌ها عارضه‌های بسیاری در پی خواهد داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان، کامپوزیت و لمینت چه بلایی بر سر دندان ها می آورد؟شبناز صبوری متخصص بیماری‌های دهان و دندان، فک و صورت با انتقاد از افزایش تمایل مردم به انجام جراحی‌های زیبایی در سال‌های اخیر، گفت: در گذشته عمل زیبایی بینی در بورس قرار داشت و متاسفانه اکنون زیبایی‌های دندانی مرکز توجه واقع شده است.


وی با بیان اینکه انجامک لمینیت و کامپوزیت‌های دندانی برای همه لازم نبوده و مضرات بسیاری به همراه دارد، افزود: همسو شدن با مد و تن دادن به عمل‌های زیبایی به طور حتم مضرات بسیاری به همراه دارد.


این متخصص بیماری‌های دهان و دندان، با تاکید بر اینکه بسیاری از جراحی‌های زیبایی دهان و دندان با مشاوره‌های درست انجام نمی‌شود، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد افرادی که کار‌هایی همچون لمینیت و کامپوزیت انجام می‌دهند اشتباه محض مرتکب می‌شوند، زیرا تراش دندان برای نصب این کامپوزیت‌ها عارضه‌های بسیاری در پی خواهد داشت.


وی با بیان اینکه مهم‌ترین لایه محافظ دندان در نتیجه نصب لمینیت یا کامپوزیت برداشته می‌شود، گفت: در حالی که مینای دندان برای هر فردی فقط یک بار در طول عمرش تولید می‌شود نصب چنین کامپوزیت‌هایی به بهانه زیبایی تبعات بسیاری برای افراد به دنبال دارد.


صبوری با تاکید بر اینکه امکان تغییر رنگ در همه انواع کامپوزیت‌ها و لمینت‌ها وجود دارد، افزود: اگر دندانپزشکی خیلی هم با وجدان باشد باز هم یک دهم مینای دندان در حین نصب کامپوزیت و لمینیت برداشته می‌شود.


وی ادامه داد: لمینیت برای کسانی مناسب است شرایط آن‌ها بررسی شده باشد و راهی جز این نوع زیبایی وجود نداشته باشد از این رو بررسی‌های کارشناسی دقیق نیاز است.


صبوری گفت: اکنون ۹۰ درصد جوانان با وجود گذراندن مدت ارتودنسی اقدام به لمینت می‌کنند، اما نمی‌دانند که نصب کامپوزیت و لمینیت با برجسته کردن لب یا فک نسبت‌های صورت را بهم می‌زند.


وی ادامه داد: متاسفانه با توجه به عایدی مناسبی که این نوع عمل‌های زیبایی دهان و دندان برای دندانپزشکان به همراه دارد پزشکان نیز تمایل بسیاری برای انجام آن‌ها دارند.


متخصص بیماری‌های دهان و دندان، فک و صورت یادآور شد: متاسفانه اکنون در ۷۰ درصد موارد نصب کامپوزیت و لمینیت غیر ضروری است که تبعات بسیاری نیز در آینده برای افراد به همراه خواهد داشت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022