شرط جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی


شرط جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاه‌ها در رشته‌های دارای ظرفیت خالی و براساس نیاز کشور‌های همجوار دانشجوی خارجی جذب کنند.

شرط جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکیباقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به پذیرش دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اظهار کرد: به طور کلی دانشگاه‌ها با محدودیت‌های خاص خودشان در مقاطع مختلف تحصیلی رو به رو هستند، اما وزارت بهداشت این اجازه را به آن‌ها داده است تا بر اساس چارچوب‌های تعیین شده در مقاطعی مانند تخصص یا حتی تحصیلات تکمیلی بر اساس نیاز کشور‌های همسایه و دیگر مناطق دانشجوی خارجی را جذب کنند.
او ادامه داد: جذب دانشجوی خارجی در چارچوب مقررات و قوانین ابلاغی وزارت بهداشت انجام می‌شود و در مقاطع و رشته‌هایی که ظرفیت آن‌ها خالی است مراکز آموزشی می‌توانند اقدام به پذیرش دانشجوی خارجی کنند.

لاریجانی گفت: برخی رشته‌ها مانند تخصص اورژانس تنها ۳۰ درصد از ظرفیتش پر شده است و صندلی‌های برخی از رشته‌ها در مقطع PHD خالی است که دانشگاه‌ها می‌توانند اقدام به جذب دانشجوی خارجی کنند.

پیگیر اجرای برنامه تحول آموزش پزشکی هستیم

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اجرای برنامه تحول آموزش پزشکی در کشور گفت: خوشبختانه این برنامه به خوبی و سرعت درتمام دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال انجام است تا وزارت بهداشت استراتژی‌های مطرح شده را در برنامه تحول آموزش پزشکی پیگیری کند.
بیشتر بخوانید: کنترل برنامه تحول آموزش پزشکی با ۲۵ شاخصاو یادآوری کرد: امیدوارم برنامه تحول آموزش پزشکی در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت نهادینه اجرا شود تا شاهد ارتقای کیفیت آموزش‌ها برای تربیت نیرو‌های آموزشی باشیم.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج