رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعین، خط قرمز دستگاه قضاست


رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعین، خط قرمز دستگاه قضاست

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: با توجه به اهمیت رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعین، رعایت این اصل به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی در بازدیدها لحاظ و بنا بر آن است که هیچ کس در هیچ رده‌ای به خود اجازه ندهد که این اصل را مورد تعرض قرار دهد.

به گزارش ایسنا، دادخدا سالاری در حاشیه بازدید تعدادی از اعضای هیات نظارت و بازرسی حقوق شهروندی استان کرمان از تمامی مراجع قضایی، انتظامی، بازداشتگاه ها و زندان‌های جنوب استان کرمان، گفت: در این سفر، هیات با انجام نظارت و بازرسی‌های ۵ گانه، تمامی امورات مربوط به مراجع قضایی و انتظامی، زندان ها و بازداشتگاه های ثلاثه شهرستان های جنوب استان کرمان را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند.


سالاری با تاکید بر اینکه این بازدیدها در جهت رفع مشکلات و نقایص موجود و همچنین تقویت و توسعه نقاط قوت، انجام می پذیرد، افزود: حقوق شهروندی و حقوق بشر در قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی ایران نقش پر رنگی دارد، کما اینکه فصل ۱۹ قانون اساسی به این منظور اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در اجرای دستورات آیت الله رئیسی، ریاست قوه قضاییه مبنی بر رعایت حقوق مراجعین و اصحاب پرونده در مراجع قضایی و ضابطان قوه قضاییه، مدعی العموم به اتفاق معاونین دادسرای کرمان در اجرای ماده ۲۷ قانون آئین دادرسی کیفری از باب نظارت بر دادسراهای سراسر استان و ماده ۳۳ قانون آیین دادرسی کیفری و قانون حفظ حقوق شهروندی از کلیه دادسراها و مراجع انتظامی و زندان مرکزی شهرستان جیرفت ،کهنوج، منوجان و بازداشتگاه‌های جنوب استان کرمان بازدید خواهد کرد.

دادستان کرمان تصریح کرد: با توجه به اهمیت رعایت حقوق مردم و حفظ کرامت مراجعین، رعایت این اصل به عنوان خط قرمز دستگاه قضایی در بازدیدها لحاظ و بنا بر آن است که هیچ کس در هیچ رده‌ای به خود اجازه ندهد که این اصل را مورد تعرض قرار دهد.

وی با بیان اینکه حفظ و رعایت حقوق شهروندان از مباحث اساسی تعالیم اسلامی می‌باشد و امیدواریم تمامی پرسنل دستگاه‌ها و ادارات، با دقت و همت، در احقاق حق و حقوق شهروندان تلاش کنند افزود: این هیات مبادرت به تهیه گزارش هایی راجع به موارد نقض حقوق حقوق مددجویان در بازداشتگاه‌های ثلاثه شامل پلیس آگاهی، پلیس مبارزه با مواد مخدر، پلیس اطلاعات و امنیت اخلاقی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها خواهد کرد.

دادستان کرمان با بیان اینکه موارد نقض حقوق شهروندی به دبیرخانه مرکزی هیات نظارت بر حقوق شهروندی قوه قضائیه اعلام خواهد شد ادامه داد:کلیه شهروندان استان چنانچه نسبت به عدم رعایت حقوق شهروندی در مراجع انتظامی و بازداشتگاه ها و تحت نظرگاه ها و ادارات زندان ایراد و شکایتی داشته باشند می توانند از طریق دبیرخانه حقوق شهروندی در کرمان واقع در چهار راه ارگ ساختمان مرکزی دفتر نظارت بر حقوق شهروندی اقدام کنند


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معشوق