داربی 90 آخرین فرصت استراماچونی؟!


داربی 90 آخرین فرصت استراماچونی؟!

استقلال با توقف برابر نفت مسجد سلیمان در شرایطی پا به داربی پایتخت می گذارد که هنوز موفق به کسب پیروزی نشده است.

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، آبی پوشان پایتخت با سرمربی ایتالیایی خود فصل را خوب شروع نکرده اند؛ پس از کسب تنها یک امتیاز از دو بازی، دیدار با نفت مسجد سلیمان می توانست فرصت مناسبی برای کسب نخستین سه امتیاز و افزایش روحیه در آستانه دیدار با پرسپولیس باشد، اما آبی ها باز هم قدر برتری خود را ندانستند و با دریافت گل تساوی، بازی 1-1 خاتمه یافت. به این ترتیب استقلال با کسب 2 امتیاز از سه بازی در انتهای جدول باقی ماند و علاوه بر از دست دادن دو امتیاز مهم تلفاتی مانند مصدومیت دیاباته و اخراج فرشید اسماعیلی را نیز متحمل شد.

فوتبال ایران از روزهایی که در آن یک مربی خصوصا مربی تازه وارد با یکی دو نتیجه ضعیف برکنار شود، فاصله گرفته و مدیران حداقل به این نکته واقف شده اند که باید به مربی زمان بدهند تا بتواند ایده هایش را در مستطیل سبز پیاده کند، اما این صبر و تحمل هم اندازه ای دارد و خصوصا با افزایش فشار هواداران ممکن است هر اتفاقی بیافتد.

پیش از این مربیانی مانند منصوریان و شفر نیز در استقلال، شروع بدی در لیگ داشتند اما این شروع بد، به خروج فوری آن ها از روی نیمکت منتهی نشد. امسال البته شرایط متفاوت است. اولین تفاوت به نزدیک بودن دربی بر می گردد. توقف برابر نفت مسجد سلیمان باعث برکناری استراماچونی نخواهد شد، اما آیا کسی می تواند تضمین دهد که مدیران استقلال در صورت باخت در دربی 90، برای فرونشاندن خشم هواداران دست به اخراج سرمربی خود نزنند؟

دومین تفاوت وضعیت خرید بازیکنان است. شفر در نخستین فصلی که به جای منصوریان روی کار آمد این بهانه را داشت که تیم با نظر او بسته نشده و همین مساله باعث شد بتواند از مدیران استقلال وقت بخرد، اما استقلال در این فصل در جذب بازیکن خوب عمل کرده و استراماچونی نمی تواند بهانه ای این چنینی داشته باشد.

استقلال روزهای خوبی را تجربه نمی کند. سرمربی این تیم از دست های پشت پرده ای سخن می گوید که نمی خواهند او موفق شود. در سوی مقابل نتایج به دست آمده هم به گونه ای نیست که بشود از کادر فنی استقلال حمایت کرد. از طرفی دستمزد بالای استراماچونی هم مبلغ کمی نیست که مدیران باشگاه استقلال بتوانند به این زودی قید مربی خود را بزنند.

چندی پیش بود که خبرنگاری در تمرین پرسپولیس از کالدرون پرسیده بود که " آیا برف تهران را می بیند یا خیر؟ " اما به نظر می رسد در شرایط فعلی حداقل این احتمال درباره استراماچونی بیشتر باشد. با این حال دربی هفته آینده می توانند مشخص کننده بسیاری از مسائل باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر جذاب خانم بازیگر فیلم آواز تهران بعد 33 سال / هنوز مجرد !! + بیوگرافی و عکس ها