44 داستان کوتاه از دانش‌آموزان در یک کتاب


44 داستان کوتاه از دانش‌آموزان در یک کتاب

44 داستان کوتاه از دانش‌آموزان دبستان مروارید در کتاب «من یک پروانه هستم» منتشر شد.

44 داستان کوتاه از دانش‌آموزان در یک کتاب 44 داستان کوتاه از دانش‌آموزان در یک کتاب
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نوشتن علاوه براینکه خلاقیت بچه‌ها را تقویت می‌کند، دایره لغات و اطلاعات آن‌ها را نیز گسترش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند با دقت بیشتر و زاویه دید جدیدتری به موجودات و محیط اطرافشان بنگرند.

یکی از راه‌های تشویق کودکان به نوشتن، توجه به دست‌نوشته‌های آن‌هاست. براین اساس دبستان مروارید در حرکتی قابل توجه، دست‌نوشته‌های دانش‌آموزان دختر و پسری که در آن مرکز به کسب دانش مشغولند را در کتابی با عنوان «من یک پروانه هستم» با بازنویسی و گردآوری زری میمی و امین باهوش منتشر کرده است.

زری میمی، مدیر و موسس دبستان دخترانه مروارید، معتقد است که نوشتن، راهی برای پروانه شدن است و در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «پروانه‌های کوچک مروارید امسال هم بال گشودند و داستان‌هایشان را با ذهن زیبای خود به رشته تحریر درآوردند. امسال هم بران شدیم تا مانند سال گذشته دست‌نوشته‌های دانش‌آموزان دبستان مروارید را در قالب کتاب به منظر عموم برسانیم تا پلی باشد برای رسیدن به هدف‌های بزرگتر دانش‌آموزان.»

این کتاب شامل 44 داستان کوتاه است که بچه‌ها با هدایت و کمک آموزگارشان نوشته‌اند و همه داستان‌ها به نوعی به پروانه‌ها ارتباط دارند.

رنگین‌کمان، دخترک و پروانه، پروانه بی‌گناه، دوستی‌ها و پروانه‌ها، مهربانی، گل بنفشه، آرزو، خار گل سرخ، شکوفه درخت هلو، پروانه و سنجاقک، آزادی، باغبان مهربان، از کرم تا پروانه، تولد، دوستی، چشمه جادویی، گمشده، پروانه مهربان، کلاغ و پروانه، پروانه بال زنبوری، دوست خوب، آرزوی آرامش، بال‌های جادویی، جنگل زیبا، خواب ابدی، شهر قشنگ، پروانه خیالی، داستان زندگی، پادشاه عاقل، پروانه مفیدف غنچه زیبا، نامهربانی با جنگل، پروانه کوچک، آبی، مسابقه بزرگ، جنگلبان عاقل، ملکه یخی، همت همه مراقبت از زمین، دعای باران، کاکلی و جوجه‌هایش، زشت و زیبا و گردش و آتش، عنوان داستان‌هایی است که در این مجموعه منتشر شده است.

در بخشی از داستان «دخترک و پروانه» می‌خوانیم: «قصه زندگی من موقع از پیله درامدنم آغاز شد. آن هم در بیرون پنجره یک اتاق بیمارستان. چشمانم را باز کردم خورشید برایم زیباتر شده بود. به سختی از پیله خارج شدم. اولین چیزی را که دیدم گلدان گلی بود کنار پنجره. به طرفش رفتم. همین که می‌خواستم روی آن‌ها بنشینم به شیشه برخورد کردم. ناراحت شدم. به اطرافم نگاهی انداختم و رفتم تابگردم. جای قشنگی بود. وقتی برگشتم دیگر خورشید داشت جایش را به ماه می‌داد. یک روز از زندگی‌ام به زودی تمام شده بود. روز دوم...»

نشر آرسس، کتاب «من یک پروانه هستم» را با شمارگان 500 نسخه و قیمت 150 هزار ریال منتشر کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آموزش: چگونه گوشی سرقت شده یا گم شده را پیدا کنیم؟