بازگشت آوارگان سوری به وطن/داعش در سوریه شکست خورده است


بازگشت آوارگان سوری به وطن/داعش در سوریه شکست خورده است

بیشتر مناطق اشغالی توسط تروریست های داعش پاکسازی شده است و همین امر زمینه بازگشت شهروندان سوری را فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، هزاران نفر از آوارگان سوری در شمال این کشور در حال بازگشت به خانه و کاشانه خود هستند. دولت سوریه می گوید بیشتر مناطق اشغالی توسط تروریست های داعش پاکسازی شده است و همین امر زمینه بازگشت شهروندان سوری را فراهم کرده است.

خبرگزاری رسمی سوریه ، سانا گزارش داد که هزاران نفر از شهروندان روز یکشنبه به روستاها و شهرهای خود در حومه شمال استان حما و حومه جنوبی ادلب برگشتند.دولت طی ماههای گذشته تلاش کرده است که آوارگان را به شهرها و روستاهای خود بازگرداند.

ناظر حقوق بشر مستقر در سوریه نیز این گزارش را تایید کرده است و می گوید در روزهای گذشته حدود 3هزار شهروند سوری به خانه های خود بازگشته است.

وزیر امور خارجه روسیه ، سرگئی لاوروف روز پنجشنبه اظهار داشت که معتقد است جنگ سوریه به پایان رسیده است. کشور به تدریج به زندگی عادی و صلح آمیز باز می گردد.

بخش های بزرگی از استان شمال غربی ادلب و بخش هایی از همسایگان حما ، آخرین سنگر تروریست های داعش بود که توسط نیروهای دولت فتح شده است.

سربازان ارتش سوریه با حمایت هواپیماهای جنگی روسی ، کنترل مناطق بسیاری از شهر ادلب و حما را به دست گرفته و تقریباً می توان گفت که داعش در سوریه از بین رفته است.

کمک نظامی روسیه در سپتامبر 2015 به درخواست رسمی دولت سوریه آغاز شد.

پایان پیام/42

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403