درخواست پلوسی و شومر از ترامپ برای امضای قوانین جدید کنترل سلاح


درخواست پلوسی و شومر از ترامپ برای امضای قوانین جدید کنترل سلاح

رئیس مجلس نمایندگان و رهبر دموکرات‌ها سنا در بیانیه‌ای از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند قوانین جدید کنترل را که او تهدید به وتوی آن کرده است، امضا کند.

درخواست پلوسی و شومر از ترامپ برای امضای قوانین جدید کنترل سلاحبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان، و چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در سنای آمریکا، از دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور، خواستند قوانین تایید شده در مجلس نمایندگان در خصوص کنترل فروش سلاح را برای اجرایی شدن امضا کند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت: این مقامات دموکرات در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند یکشنبه صبح تلفنی با ترامپ گفتگو کردند. این تماس تلفنی ۲۰۰ روز پس از تصویب قوانین اچ آر ۸ و اچ آر ۱۱۱۲ صورت گرفته است. این قوانین، بررسی سوابق افراد برای خرید یا انتقال مالکیت سلاح را گسترش می‌دهد و نخستین محدودیت‌های مهم در زمینه کنترل فروش سلاح به شمار می‌روند. ترامپ تهدید کرده است هر دو قانون را وتو می‌کند.

اقدامات دموکرات‌ها در حالی صورت می‌گیرد که مردم از وقوع تیراندازی‌هایی با تلفات زیاد در سراسر آمریکا خشمگین شده‌اند. سه تیراندازی ماه گذشته در دیتون، اوهایو و ال پاسو, ۳۱ کشته بر جای گذاشت.

پلوسی و شومر دیروز در بیانیه خود اعلام کردند: «ما امروز صبح به رئیس جمهور توضیح دادیم هر پیشنهاد مورد تصویب رئیس جمهور که شامل بررسی سوابق افراد که مجلس نمایندگان تصویب کرده است نباشد به اهداف خود نمی‌رسد؛ زیرا مفر‌های خطرناکی همچنان باقی می‌ماند و افرادی که نباید سلاح داشته باشند باز هم می‌توانند به سلاح دسترسی پیدا کنند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «ما می‌دانیم که برای اینکه جان افراد حفظ شود، سنا باید این لایحه را تصویب و رئیس جمهور آن را امضاء کند. ما حتی به رئیس جمهور قول دادیم اگر وی این قانون را امضا و سناتور مک دانل را به اجرای آنچه مجلس نمایندگان تصویب کرده است موظف کند، ما در مراسم تاریخی امضای این قانون در کاخ سفید حضور پیدا می‌کنیم.»

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کیک تولد ساده هدیه بازوند + عکس