جزئیات شکایت پلیس از شهرداری تهران/ هیچ نهاد دولتی حق ایجاد پارکینگ اختصاصی در معابر را ندارد


جزئیات شکایت پلیس از شهرداری تهران/ هیچ نهاد دولتی حق ایجاد پارکینگ اختصاصی در معابر را ندارد

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره شکایت پلیس از اخذ عوارض زوج و فرد در سال 97 توضیحاتی داد.

جزئیات شکایت پلیس از شهرداری تهران/ هیچ نهاد دولتی حق ایجاد پارکینگ اختصاصی در معابر را نداردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن پور سید آقایی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت بازگشایی مدارس با اصحاب رسانه برگزار کرد، گفت: با آغاز ماه مهر ترافیک تهران تا ۴۰ درصد افزایش می‌یابد و طبیعی است که شهر ترافیک جدیدی به خود می‌بیند و اصولاً نیمه دوم سال نیمه ترافیکی است و از سویی دیگر هم وارونگی هوا موضوع آلودگی را هم تشدید می‌کند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران تصریح کرد: برای کنترل ترافیک اقداماتی برای دو هفته اول مهر انجام شده و با هماهنگی‌هایی که با پلیس راهور صورت گرفته یک بخش مربوط به محدودیت‌هایی است که برای کامیون‌های توزیع بار ایجاد کردیم.

بیشتر بخوانید؛ حل اختلاف میان پلیس راهور و شهرداری تهران

او افزود: بر این اساس از ساعت ۶ تا ۹ صبح تردد کامیون‌های توزیع بار در دو هفته اول مهر در تمام سطح شهر ممنوع است و در صورت مشاهده متوقف و جریمه می‌شوند.

پورسید آقایی با بیان اینکه موضوع دیگر شناور شدن ساعت کاری است، اظهار کرد: از دولت خواسته‌ایم تا به کارکنان خود اجازه دهد که در دو ساعت اولیه صبح ساعت کاری آن‌ها شناور باشد و هنگام عصر هم به همان میزان تغییر برای آن‌ها ساعت کاری شناور لحاظ کند تا دیرتر از محل کار خود خارج شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه بخش دیگر کاهش ترافیک شهر تهران به دست رانندگان است، گفت: متأسفانه برخی رانندگان رفتار خودخواهانه دارند و همیشه آسان‌ترین راه مانند توقف بر سر تقاطع‌ها و یا پارک دوبله را انتخاب می‌کنند که معمولا پارک خودرو به صورت دوبله حتی برای چند دقیقه موجب ایجاد ترافیک طولانی می‌شود.

او با اشاره به اینکه در آستانه ماه مهر خیلی از والدین فرزندان خود را با خودروی شخصی به مدرسه می‌رسانند گفت: بسیاری از والدین اصرار دارند که حتما فرزندان خود را در مقابل درب مدرسه پیاده کنند و هنگامی که همه والدین هم زمان در مقابل درب مدارس حضور می‌یابند این موضوع سبب ایجاد ترافیک سنگین می‌شود.

پورسید آقایی با اشاره به اینکه امسال نسبت به سال گذشته دو خط جدید ۶ و ۷ مترو اضافه شده است، گفت: بخشی از خط ۶ از دولت آباد تا میدان شهدا است و خط ۷ هم از شمال غرب به مرکز شهر وصل می‌شود و به عبارتی این دو خط به مردم کمک می‌کند تا بدون استفاده از خودروی شخصی به مرکز شهر برسند و از این طریق سبب کاهش استفاده از خودروی شخصی شوند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در سال گذشته ۲۰ درصد از اتوبوس‌های بی‌آر‌تی به دلیل کمبود قطعات متوقف بوده‌اند، گفت: امسال کمتر از ۱۰ درصد اتوبوس‌ها متوقف هستند و ما در ابتدای ماه مهر از بیشترین ظرفیت اتوبوسرانی برای سرویس‌دهی استفاده می‌کنیم.

او در خصوص درآمد‌های ناشی از اجرای طرح ترافیک گفت: امسال ۱۶۰ میلیارد تومان وصولی ما از درآمد‌های طرح ترافیک بوده که بخشی از آن در اتوبوس و مترو هزینه شده و بخش دیگر هم در اختیار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته که برای ۲۸ دستگاه اتوبوس، ۲۰۰ تاکسی و ۲ هزار دوچرخه وام بدهند.

پور سید آقایی در خصوص سرنوشت عوارض ورود به محدوده زوج و فرد در سال گذشته که با شکایت پلیس راهور مواجه شده بود، گفت: شکایت پلیس راهور در مورد عوارض به جایی نرسید و این پرونده مختومه شده است.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار تهران در مورد نرخ تاکسی‌های اینترنتی اظهار کرد: این موضوع در اختیار هیچ نهادی نیست و بر اساس مشاهدات ما از تیرماه سال جاری نرخ تاکسی‌های اینترنتی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

او تصریح کرد: برای کنترل تاکسی‌های اینترنتی دستورالعملی تنظیم شده که در خصوص نحوه کنترل آن‌ها است و به زودی توضیحات آن اعلام خواهد شد.

پور سید آقایی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه آیا ممنوعیت تبدیل فضای معابر به پارک اختصاصی شامل نهاد‌های دولتی هم می‌شود، یا خیر؟، گفت: هیچ فرد یا نهادی حق ندارد خیابان یا معبر مغازه یا اداره‌ای که در آن فعالیت می‌کند را تبدیل به پارکینگ اختصاصی برای خود یا کارکنانش کند و این کار یک تخلف به شمار می‌رود.

در حال تکمیل...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403