کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه


کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

اراک- در آغاز سال تحصیلی جدید، آموزش و پرورش استان مرکزی همچنان با کمبود نیروی انسانی آموزگار و همچنین کمبود فضا و امکانات ورزشی به عنوان یک چالش جدی مواجه است.

خبرگزاری مهر - گروه استان ها: نظام آموزش و پرورش از مهم ترین نقش در توسعه کشورها بر برخوردار است و در کشور ما این نظام از مهمترین نهادهای اجتماعی کشور به شمار می رود. از همین رو کیفیت نظام آموزشی مهم ترین محور مباحث آموزشی محسوب می شود و ارتقای آن مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است.

این کیفیت در دوره های آموزشی ابتدایی و دوره متوسطه با نظارت کامل این نهاد انجام می شود. از طرفی با وجود پیشرفت های روز افزون تکنولوژی روش های یادگیری و انتقال علم و دانش به دانش آموزان سرعت گرفته است و معلمین و دانش آموزان در مدارس هوشمند باید از امکانات به روز برخوردار باشند.

نظام آموزش و پرورش با توجه به گستردگی، مانند هر مجموعه دیگری از مشکلاتی برخوردار است که از جمله مشکلات آن می توان به کمبود نیروی انسانی مورد نیاز، کمبود فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم، کمبود فضاهای ورزشی مورد نیاز دانش آموزان، مسایل بهداشتی، آموزشی و حمایتی مربوط به دانش آموزان و... اشاره کرد.

یک نظام آموزشی زمانی می تواند به صورت پویا و هدفمند به موفقیت دست پیدا کند که بتواند این قبیل مشکلات را کاهش دهد. کمبود نیروی انسانی در مدارس یک خلا آشکار در نظام آموزشی در بسیاری از نقاط از جمله استان مرکزی محسوب می شود و کاهش عملکرد و رشد دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت.

از طرفی باید فضای آموزشی مناسبی برای دانش آموزان آماده شود. بی شک نظام آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با این قبیل مشکلات دست و پنجه نرم می کند. کمبود بیش از سه هزار معلم در استان مرکزی زنگ هشداری برای نظام آموزشی است و نگرانی والدین از آینده دانش آموزانشان را دوچندان می سازد. از سوی دیگر وجود مدارس کانکسی در استان در مناطق محروم از دیگر دغدغه ها است که با وجود تمام سختی ها و کمبودها مردم انتظار دارند مسئولین استان این مساله را رفع کنند.

در کنار موارد ذکرشده، برنامه ریزی درسی مناسب، پرداختن به بحث ورزش و بهداشت و سایر مسائل مرتبط با دانش آموزان از مسائلی است که به عنوان دغدغه باید مورد توجه قرار گیرد.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

ورود ۲۲ هزار دانش آموز جدید به سیستم آموزش استان مرکزی

در این رابطه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان مرکزی نزدیک به ۱۵ هزار نیروی انسانی مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و امسال بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی را آغاز می کنند.

مجتبی حیدری ادامه داد: امسال ورودی کلاس اول استان ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز خواهد بود، امیدواریم با تمهیدات در قالب پروژه مهر شاهد وضعیت هرچه مطلوب تر بازگشایی مدارس باشیم.

وی ادامه داد: امسال آموزش و پرورش استان ارتقای مدیریت آموزشگاهی (توانمند سازی مدیران مدارس)، توسعه مشارکت ها و ارتقای کیفیت آموزشی را مدنظر دارد. در هر سازمان تحول شامل الزامات و زیر ساخت هایی است که ممکن است همیشه فراهم نباشد و آموزش و پرورش استان نیز از این قاعده مستثنی نیست و با کمبودهایی مانند منابع مالی و انسانی مواجه هستیم و در تلاشیم که این کاستی ها را بر طرف سازیم.

حیدری بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش استان موضوع هوشمند سازی مدارس استان است یعنی از محتوای الکترونیکی به عنوان فعالیت های فوق برنامه در برنامه درسی استفاده کنند و برای دسترسی ۱۰۰درصدی مدارس به این مهم منابع مالی گسترده نیاز است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مدارس استان مرکزی هوشمند هستند، افزود: میانگین کشوری در بخش هوشمند سازی مدارس ۲۵ درصد و در استان ۲۰ درصد است و پنج درصد با کشوری اختلاف داریم که نیازمند مشارکت و تامین اعتبار لازم می باشد البته در این راستا برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری ۲۰ درصد به ۲۳ درصد افزایش پیدا کند.

حیدری گفت: تا پایان برنامه ششم آموزش و پرورش باید سهم آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش را نسبت به رشته های شاخه نظری به توازن ۵۰ درصد برساند برای تحقق این امر نیازمند تجهیزات، هنرستان ها و کارگاه های آموزشی مجهز هستیم به طور مثال در بعضی از رشته ها خریداری دستگاه CNC بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. در نهایت رفع این مشکلات هزینه بر و نیازمند اعتباراتی است که در سطح وزارتخانه درصدد رفع این موضوع می باشند تا اعتبارات لازم را جذب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: البته تنها تامین اعتبارات کافی نیست؛ بلکه مهم ترین اصل، مشارکت نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش است بطور مثال در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش بعضی از رشته های بین دستگاهی وجود دارد که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و... اداره می شود.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

کمبود ۳۰۰۰ نیروی انسانی آموزگار در استان مرکزی

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی آموزگار در استان اظهار کرد: بر اساس استانداردها کمبود بیش از سه هزار نیروی انسانی معلم در استان وجود دارد که امسال ۸۵۰ نفر جذب آموزش و پرورش، استخدام و در بین مناطق ۱۵ گانه تعیین محل شدند و نزدیک به ۳۰۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند و این کمبود تا حدی رفع شد و مابقی کسری از طریق به کارگیری همکاران در قالب حق التدریس و تعدادی سرباز معلم تامین شده تا نگرانی برای آغاز سال تحصیلی وجود نداشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تعدادی مدارس کانکسی در بعضی از شهرستان های استان وجود دارد اما آمار دانش آموزی آن کم است و امسال با توجه به سفر اعضای کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس به استان، یکی از درخواست های مدیرکل آموزش و پرورش استان حذف این مدارس بود و در حال حاضر تجمیع بخشی از این مدارس کانکسی با اولویت انجام می شود.

حیدری بیان کرد: در سال های اخیر نیروهای فارغ التحصیل فرهنگیان و تازه استخدام شده در مناطق محروم سازماندهی شدند. از بعد تجهیزات آموزشی، نوسازی مدارس در تلاش است که از کمک خیرین در این مناطق استفاده کند. در بحث لوازم التحریر نیز خیرین شناسایی شدند و امسال تلاش های خوبی برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت شده تا دانش آموزان این مناطق با آرامش خاطر سال تحصیلی را آغاز کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نزدیک به ۱۳ پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که بطور رایگان آماده حمایت و خدمات به دانش آموزان نخبه است.

حیدری در خصوص دانش آموزانی که با مشکلات و آسیب اجتماعی مواجه هستند، اظهار کرد: اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش است برنامه های مفیدی برای مهارت آموزی دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب ها و همچنین محتواهای مطلوبی در این بخش تدوین کرده است. برای مشاوران مدارس کارگاه های آموزشی نیز برگزار شده و اولیا می توانند به مشاوران مدارس مراجعه کنند.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

۱۲۰ فضای ورزشی برای ۲۰۰۰ مدرسه استان مرکزی

در ادامه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در برنامه تربیت بدنی آموزش و پرورش چند عامل از قبیل نیروی انسانی متخصص، تجهیزات، فضا و امکانات و... دخیل است.

مهدی دمنه ادامه داد: در سطح استان مرکزی بیش از ۵۰۰ معلم ورزش وجود دارد که در دوره ابتدایی و متوسطه فعالیت می کنند. با اینکه با کمبود معلم در این بخش مواجه هستیم اما چند سالی است که از طریق حق التدریس و ماده ۲۸ استان توانسته نسبت به استان های دیگر سهمیه خوبی را در استخدام معلم تربیت بدنی کسب کند.

وی گفت: سال گذشته نزدیک به ۴۸ معلم تربیت بدنی استخدام آموزش و پرورش استان شدند و امسال ۲۵ نفر معلم در این حوزه استخدام می شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۱۲۰ فضای ورزشی در استان وجود دارد که بیشترین توسعه را داشتیم اما این فضا در کنار بیش از دو هزار مدرسه استان با ایده آل ها و استانداردها فاصله دارد.

دمنه گفت: سرانه ورزشی مدارس نزدیک به یک متر مربع است و توسعه فضای ورزشی مدارس امری دشوار است. در دو سال اخیر وزارتخانه و استان تمرکز خود را بر تجهیزات ورزشی قرار داده است و ۲۴ شهریور ماه سال جاری کاروان مهر و نشاط توزیع بیش از ۴۰ هزار قلم تجهیزات ورزشی برای مدارس استان را انجام داد.

وی افزود: با کمک استانداری برای مدارس واقع در سکونتگاه های غیر رسمی و بهره گیری از اعتبارات متمرکز وزارتخانه برای خرید تجهیزات، بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. در بخشی از این تجهیزات که برای سکونتگاه های غیر رسمی فراهم شده، تجهیزات آموزشی نیز وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای با دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان برای ۱۴ کانکس ورزشی که برای ورزش محله خریداری شده بود، قرار شد این کانکس ها در اختیار مدارس اراک و ساوه قرار گیرد که صبح تا عصر برای دانش آموزان و عصر در اختیار مردم محله باشد.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

کمبود نیروی انسانی مراقب سلامت مشکل دیگر آموزش و پرورش استان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در بحث بهداشت مدارس بزرگترین مشکل کمبود نیروی انسانی مراقب سلامت است و سال گذشته با پیگیری مدیر کل آموزش و پرورش استان تعدادی معلم در این حوزه استخدام شدند و امسال نیز وزارتخانه مجوز جذب تعدادی مراقب سلامت در مدارس را صادر کرده است.

دمنه افزود: در مدارس روستایی که مراقب سلامت وجود ندارد، با تفاهم نامه وزارت بهداشت بهورزان روستایی تمامی فعالیت های این حوزه را پوشش می دهند و تا فعلا خلا در این زمینه برطرف شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: مدیران مدارس با شناسایی دانش آموزان گرفتار آسیب اجتماعی، مشخصات آن ها را در سامانه رصد اجتماعی ثبت می کنند که پس از بررسی به مراکز مشاوره و یا ارجاعات بعدی برای درمان هدایت شوند. در بحث دانش آموزان بد سرپرست و بی سرپرست با همکاری دادگستری برای حضانت دانش آموز و مباحثی از این قبیل، پیگیری انجام می شود.

به نظر می رسد مساله کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و فضاهای آموزشی و ورزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استان مرکزی دغدغه مهمی است که باید رفع گردد و از سایر نهادهای متولی و مرتبط با این امر برای حل مشکلات موجود بهره گیری شود، چراکه وضعیت آموزش و پرورش در هر جامعه رقم زننده آینده آن کشور است و غفلت در این زمینه تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.


خبرگزاری مهر - گروه استان ها: نظام آموزش و پرورش از مهم ترین نقش در توسعه کشورها بر برخوردار است و در کشور ما این نظام از مهمترین نهادهای اجتماعی کشور به شمار می رود. از همین رو کیفیت نظام آموزشی مهم ترین محور مباحث آموزشی محسوب می شود و ارتقای آن مهمترین وظیفه وزارت آموزش و پرورش است.

این کیفیت در دوره های آموزشی ابتدایی و دوره متوسطه با نظارت کامل این نهاد انجام می شود. از طرفی با وجود پیشرفت های روز افزون تکنولوژی روش های یادگیری و انتقال علم و دانش به دانش آموزان سرعت گرفته است و معلمین و دانش آموزان در مدارس هوشمند باید از امکانات به روز برخوردار باشند.

نظام آموزش و پرورش با توجه به گستردگی، مانند هر مجموعه دیگری از مشکلاتی برخوردار است که از جمله مشکلات آن می توان به کمبود نیروی انسانی مورد نیاز، کمبود فضاهای آموزشی به ویژه در مناطق محروم، کمبود فضاهای ورزشی مورد نیاز دانش آموزان، مسایل بهداشتی، آموزشی و حمایتی مربوط به دانش آموزان و... اشاره کرد.

یک نظام آموزشی زمانی می تواند به صورت پویا و هدفمند به موفقیت دست پیدا کند که بتواند این قبیل مشکلات را کاهش دهد. کمبود نیروی انسانی در مدارس یک خلا آشکار در نظام آموزشی در بسیاری از نقاط از جمله استان مرکزی محسوب می شود و کاهش عملکرد و رشد دانش آموزان را به دنبال خواهد داشت.

از طرفی باید فضای آموزشی مناسبی برای دانش آموزان آماده شود. بی شک نظام آموزش و پرورش استان مرکزی نیز با این قبیل مشکلات دست و پنجه نرم می کند. کمبود بیش از سه هزار معلم در استان مرکزی زنگ هشداری برای نظام آموزشی است و نگرانی والدین از آینده دانش آموزانشان را دوچندان می سازد. از سوی دیگر وجود مدارس کانکسی در استان در مناطق محروم از دیگر دغدغه ها است که با وجود تمام سختی ها و کمبودها مردم انتظار دارند مسئولین استان این مساله را رفع کنند.

در کنار موارد ذکرشده، برنامه ریزی درسی مناسب، پرداختن به بحث ورزش و بهداشت و سایر مسائل مرتبط با دانش آموزان از مسائلی است که به عنوان دغدغه باید مورد توجه قرار گیرد.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

ورود ۲۲ هزار دانش آموز جدید به سیستم آموزش استان مرکزی

در این رابطه معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در استان مرکزی نزدیک به ۱۵ هزار نیروی انسانی مشغول تعلیم و تربیت دانش آموزان هستند و امسال بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی را آغاز می کنند.

مجتبی حیدری ادامه داد: امسال ورودی کلاس اول استان ۲۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز خواهد بود، امیدواریم با تمهیدات در قالب پروژه مهر شاهد وضعیت هرچه مطلوب تر بازگشایی مدارس باشیم.

وی ادامه داد: امسال آموزش و پرورش استان ارتقای مدیریت آموزشگاهی (توانمند سازی مدیران مدارس)، توسعه مشارکت ها و ارتقای کیفیت آموزشی را مدنظر دارد. در هر سازمان تحول شامل الزامات و زیر ساخت هایی است که ممکن است همیشه فراهم نباشد و آموزش و پرورش استان نیز از این قاعده مستثنی نیست و با کمبودهایی مانند منابع مالی و انسانی مواجه هستیم و در تلاشیم که این کاستی ها را بر طرف سازیم.

حیدری بیان کرد: یکی از مهم ترین اهداف آموزش و پرورش استان موضوع هوشمند سازی مدارس استان است یعنی از محتوای الکترونیکی به عنوان فعالیت های فوق برنامه در برنامه درسی استفاده کنند و برای دسترسی ۱۰۰درصدی مدارس به این مهم منابع مالی گسترده نیاز است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مدارس استان مرکزی هوشمند هستند، افزود: میانگین کشوری در بخش هوشمند سازی مدارس ۲۵ درصد و در استان ۲۰ درصد است و پنج درصد با کشوری اختلاف داریم که نیازمند مشارکت و تامین اعتبار لازم می باشد البته در این راستا برنامه ریزی شده تا پایان سال جاری ۲۰ درصد به ۲۳ درصد افزایش پیدا کند.

حیدری گفت: تا پایان برنامه ششم آموزش و پرورش باید سهم آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش را نسبت به رشته های شاخه نظری به توازن ۵۰ درصد برساند برای تحقق این امر نیازمند تجهیزات، هنرستان ها و کارگاه های آموزشی مجهز هستیم به طور مثال در بعضی از رشته ها خریداری دستگاه CNC بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه دارد. در نهایت رفع این مشکلات هزینه بر و نیازمند اعتباراتی است که در سطح وزارتخانه درصدد رفع این موضوع می باشند تا اعتبارات لازم را جذب کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: البته تنها تامین اعتبارات کافی نیست؛ بلکه مهم ترین اصل، مشارکت نهادهای مرتبط با آموزش و پرورش است بطور مثال در حوزه فنی و حرفه ای و کاردانش بعضی از رشته های بین دستگاهی وجود دارد که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش و... اداره می شود.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

کمبود ۳۰۰۰ نیروی انسانی آموزگار در استان مرکزی

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی آموزگار در استان اظهار کرد: بر اساس استانداردها کمبود بیش از سه هزار نیروی انسانی معلم در استان وجود دارد که امسال ۸۵۰ نفر جذب آموزش و پرورش، استخدام و در بین مناطق ۱۵ گانه تعیین محل شدند و نزدیک به ۳۰۰ نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب شدند و این کمبود تا حدی رفع شد و مابقی کسری از طریق به کارگیری همکاران در قالب حق التدریس و تعدادی سرباز معلم تامین شده تا نگرانی برای آغاز سال تحصیلی وجود نداشته باشد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: تعدادی مدارس کانکسی در بعضی از شهرستان های استان وجود دارد اما آمار دانش آموزی آن کم است و امسال با توجه به سفر اعضای کمیسیون تحقیقات و آموزش مجلس به استان، یکی از درخواست های مدیرکل آموزش و پرورش استان حذف این مدارس بود و در حال حاضر تجمیع بخشی از این مدارس کانکسی با اولویت انجام می شود.

حیدری بیان کرد: در سال های اخیر نیروهای فارغ التحصیل فرهنگیان و تازه استخدام شده در مناطق محروم سازماندهی شدند. از بعد تجهیزات آموزشی، نوسازی مدارس در تلاش است که از کمک خیرین در این مناطق استفاده کند. در بحث لوازم التحریر نیز خیرین شناسایی شدند و امسال تلاش های خوبی برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت شده تا دانش آموزان این مناطق با آرامش خاطر سال تحصیلی را آغاز کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: نزدیک به ۱۳ پژوهش سرای دانش آموزی در سطح استان وجود دارد که بطور رایگان آماده حمایت و خدمات به دانش آموزان نخبه است.

حیدری در خصوص دانش آموزانی که با مشکلات و آسیب اجتماعی مواجه هستند، اظهار کرد: اداره پیشگیری از آسیب های اجتماعی که در حوزه معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش است برنامه های مفیدی برای مهارت آموزی دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب ها و همچنین محتواهای مطلوبی در این بخش تدوین کرده است. برای مشاوران مدارس کارگاه های آموزشی نیز برگزار شده و اولیا می توانند به مشاوران مدارس مراجعه کنند.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

۱۲۰ فضای ورزشی برای ۲۰۰۰ مدرسه استان مرکزی

در ادامه معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در برنامه تربیت بدنی آموزش و پرورش چند عامل از قبیل نیروی انسانی متخصص، تجهیزات، فضا و امکانات و... دخیل است.

مهدی دمنه ادامه داد: در سطح استان مرکزی بیش از ۵۰۰ معلم ورزش وجود دارد که در دوره ابتدایی و متوسطه فعالیت می کنند. با اینکه با کمبود معلم در این بخش مواجه هستیم اما چند سالی است که از طریق حق التدریس و ماده ۲۸ استان توانسته نسبت به استان های دیگر سهمیه خوبی را در استخدام معلم تربیت بدنی کسب کند.

وی گفت: سال گذشته نزدیک به ۴۸ معلم تربیت بدنی استخدام آموزش و پرورش استان شدند و امسال ۲۵ نفر معلم در این حوزه استخدام می شوند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۱۲۰ فضای ورزشی در استان وجود دارد که بیشترین توسعه را داشتیم اما این فضا در کنار بیش از دو هزار مدرسه استان با ایده آل ها و استانداردها فاصله دارد.

دمنه گفت: سرانه ورزشی مدارس نزدیک به یک متر مربع است و توسعه فضای ورزشی مدارس امری دشوار است. در دو سال اخیر وزارتخانه و استان تمرکز خود را بر تجهیزات ورزشی قرار داده است و ۲۴ شهریور ماه سال جاری کاروان مهر و نشاط توزیع بیش از ۴۰ هزار قلم تجهیزات ورزشی برای مدارس استان را انجام داد.

وی افزود: با کمک استانداری برای مدارس واقع در سکونتگاه های غیر رسمی و بهره گیری از اعتبارات متمرکز وزارتخانه برای خرید تجهیزات، بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. در بخشی از این تجهیزات که برای سکونتگاه های غیر رسمی فراهم شده، تجهیزات آموزشی نیز وجود دارد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس تفاهم نامه ای با دفتر امور اجتماعی استانداری و اداره کل ورزش و جوانان برای ۱۴ کانکس ورزشی که برای ورزش محله خریداری شده بود، قرار شد این کانکس ها در اختیار مدارس اراک و ساوه قرار گیرد که صبح تا عصر برای دانش آموزان و عصر در اختیار مردم محله باشد.

کمبودمعلم چالش جدی آموزش وپرورش مرکزی/120فضای ورزشی برای2000مدرسه

کمبود نیروی انسانی مراقب سلامت مشکل دیگر آموزش و پرورش استان

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در بحث بهداشت مدارس بزرگترین مشکل کمبود نیروی انسانی مراقب سلامت است و سال گذشته با پیگیری مدیر کل آموزش و پرورش استان تعدادی معلم در این حوزه استخدام شدند و امسال نیز وزارتخانه مجوز جذب تعدادی مراقب سلامت در مدارس را صادر کرده است.

دمنه افزود: در مدارس روستایی که مراقب سلامت وجود ندارد، با تفاهم نامه وزارت بهداشت بهورزان روستایی تمامی فعالیت های این حوزه را پوشش می دهند و تا فعلا خلا در این زمینه برطرف شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان مرکزی اظهار کرد: مدیران مدارس با شناسایی دانش آموزان گرفتار آسیب اجتماعی، مشخصات آن ها را در سامانه رصد اجتماعی ثبت می کنند که پس از بررسی به مراکز مشاوره و یا ارجاعات بعدی برای درمان هدایت شوند. در بحث دانش آموزان بد سرپرست و بی سرپرست با همکاری دادگستری برای حضانت دانش آموز و مباحثی از این قبیل، پیگیری انجام می شود.

به نظر می رسد مساله کمبود نیروی انسانی و تجهیزات و امکانات و فضاهای آموزشی و ورزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استان مرکزی دغدغه مهمی است که باید رفع گردد و از سایر نهادهای متولی و مرتبط با این امر برای حل مشکلات موجود بهره گیری شود، چراکه وضعیت آموزش و پرورش در هر جامعه رقم زننده آینده آن کشور است و غفلت در این زمینه تبعات جبران ناپذیری به دنبال دارد.

کد خبر 4718218

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر