فعالیت غیر قانونی نعمت‌زاده و کسب 1800 میلیارد مال نامشروع


فعالیت غیر قانونی نعمت‌زاده و کسب 1800 میلیارد مال نامشروع

نماینده دادستان در بیان اتهامات وارده به شبنم نعمت‌زاده گفت: وی متهم به اخلال عمده به مبلغ 1850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال در نظام اقتصادی کشور است.

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری خبرگزاری فارس، نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت زاده دختر وزیر سابق دولت یازدهم، احمد‌رضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی، به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

اتهامات شبنم نعمت زاده فرزند محمدرضا دایر بر مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی (دارو) به منظور ایجاد انحصار و اخلال در نظام تولیدی کشور از طریق تخلف از تعهدات مربوط در قبال تامین کنندگان دارو با علم به موثر بودن اقدام‌ها در ضربه به نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به کسب منفعت، مشارکت در اخلال در نظام توزیع دارویی کشور، فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی استان البرز از طریق ایجاد موسسه پزشکی در استان مزبور بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نگهداری غیرمجاز دارو (قاچاق) بدون انجام تشریفات قانونی است.

قاضی مسعودی مقام با اعلام رسمی بودن جلسه از آقای نیازآبادی نماینده دادستانی خواست تا به قرائت کیفرخواست متهمان شبنم نعمت‌زاده و احمدرضا لشکری‌پور بپردازد.

نیازآبادی نماینده دادستان در بیان اتهامات وارده به شبنم نعمت‌زاده گفت: وی متهم به اخلال عمده به مبلغ 1850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال در نظام اقتصادی کشور است.

وی همچنین متهم به سواستفاده از امتیاز کسب شده کالا و دارو فعالیت غیرمجاز در شبکه دارویی، اخلال در نظام توزیع و نگهداری غیرمجاز و قاچاق دارو است.

نماینده دادستانی همچنین اتهامات وارده به متهم لشکری‌پور را که همچنان در بازداشت است مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور به مبلغ 1850 میلیارد و 148 میلیون و 379 هزار و 599 ریال اعلام کرد و گفت: این متهم به مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع، ‌اخلال در نظام توزیع، اخلال در توزیع مایحتاج مردم (دارو) و تاسیس شرکت غیرمجاز (شرکت دارویی رسا) است.

نماینده دادستانی گفت: میزان خسارت وارده توسط کارشناس دادگستری و شکات 1640 میلیارد و 98 میلیون تومان برآورد شده و شبنم نعمت‌زاده میزان بدهی خود به طلبکاران را 200 میلیارد تومان اعلام کرده که تفاوت چندانی ندارد.

وی با اشاره به شکایت برخی از شرکت‌های دارویی مانند اسوه و جابربن حیان گفت: متهمان از سال 92 اقدام به خرید دارو کرده اما چک‌های آنها برگشت خورده و 189 میلیارد تومان بدهی آنها در آن سال بوده است.

نیازآبادی گفت: متهمان با فریبکاری سعی کرده‌اند به فعالیت دارویی خود ادامه دهند و مدیران دارویی را در خرید دارو با مشکل مواجه کره و از طرفی باعث کمبود دارو در کشور شده‌اند.

وی تصریح کرد: شکایت شرکت‌های دارویی تامین، داروپخش، پارس دارو، کاسپین، رازک و فارابی علیه متهمان نعمت‌زاده و لشکری پور وجود دارد که ةمه آنها اعلام شکایت کرده‌اند.

نیازآبادی گفت: اگر شرکت دارویی رسا که متعلق به این متهمان است فعالیت قانونی می‌کرد، باید فاکتورهای قانونی، مجوز و اسناد تجاری خود را ارائه می‌داد که متاسفانه علیرغم پیگیری‌ها و توقیفات، مقادر کمی دارو که با ارزش کمتر از 50 میلیارد ریال وجود نداشته و در چرخه دارویی ارزش 3500 میلیارد ریالی داشته و این امر عدم فعالیت روشن اقتصادی این شرکت را نشان می‌دهد.

نماینده دادستانی با اشاره به تحقیق انجام شده در سال 97 از دو تن از مدیران دارویی گفت: مدیران شرکت دارویی رسا اقدام به خرید بیش از حد دارو کرده‌اند و با علم و اطلاع اقدام به این امر داشته‌اند.

ادامه دارد...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی