وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد


وزش باد شدید زنجان را فرا می‌گیرد

زنجان - ایرنا - کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: وزش باد از امروز /دوشنبه/ مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد و این وضعیت روز سه‌شنبه از شدت بیشتری برخوردار بوده و به 70 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وضعیت جوی امروز این استان صاف تا قسمتی ابری است و از بعدازظهر سرعت وزش باد در بیشتر مناطق استان افزایش یافته و بیشینه آن به ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

وی افزود: بر این اساس سرعت وزش باد در سطح استان به ویژه در مناطق جنوبی بیشتر خواهد بود و انتظار می رود روز سه‌شنبه نیز وزش بادهای به نسبت شدید در ساعاتی تداوم داشته باشد و در برخی مناطق بیشینه سرعت وزش باد به ۷۰ کیلومتر بر ساعت هم برسد.
سلطانی اضافه کرد: طبق پیش بینی‌های قبلی دمای هوای این استان از روز گذشته روند افزایشی یافته است که این وضعیت تا پایان هفته ادامه دارد و از ۱۰ روز آینده دمای هوا به تدریج خنکتر خواهد شد.

وی یادآورشد: دمای هوای شهر زنجان طی امروز و فردا به ۳۵ درجه بالای صفر خواهد رسید و آب بر طارم نیز دمای ۳۹ درجه را تجربه خواهد کرد.

به گفته این کارشناس طی ۲۴ ساعت گذشته ابهر با ۱۰ درجه و ماهنشان با ۳۲ درجه خنکترین و گرمترین ایستگاه‌های هواشناسی استان بودند و دمای فعلی شهر زنجان نیز ۱۷ درجه است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت چهار درجه گرمتر شده است.

وی یادآوری کرد: دمای کمینه و بیشینه زنجان طی ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۴ و ۳۱ درجه بالای صفر بوده است.

هم اکنون اداره کل هواشناسی استان زنجان ۵۷ ایستگاه هواشناسی دارد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به صورت اقلیم شناسی خودکار، ۹ ایستگاه به صورت باران‌سنج خودکار، ۲۳ ایستگاه باران‌سنج سنتی، ۲ ایستگاه به صورت خودکار جاده ای، ۶ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه سینوپتیک فرودگاهی و یک ایستگاه تحقیقات هواشناسی کشاورزی اطلاعات مورد نیاز را در سطح استان جمع آوری می کنند.

۹۶۴۶/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا