تب ورزش در همدان بالا رفت


تب ورزش در همدان بالا رفت

همدان- ایرنا- این روزها میزبانی همدان در رقابت های مهم ورزشی در عرصه های ملی و فراملی، حال و هوای بازی های المپیک را در دل پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین ایجاد کرده و تب ورزش را در این دیار بالا برده است.

در حالیکه اغلب استان ها در خاموشی مسابقات مهم ملی و بین المللی بسر می برند، شهر همدان میزبان مسابقات مختلف ورزشی است.

هر چند ورزش همدان در ۶ ماهه گذشته با میزبانی پیکارهای مختلف ورزشی یکی از رکورداران در کشور محسوب می شود اما شهریور امسال اوج میزبانی ها فراتر از عرصه های ملی بازتاب پیدا کرده است.

این روزها بیشتر رشته های ورزشی، همدان را به عنوان محل برپایی مسابقات خود انتخاب کرده اند که این وضعیت موید ظرفیت بالای زیر ساخت های ورزشی این استان است.

میزبانی مسابقات مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا در گروه سه، شطرنج بین المللی جام ابن سینا، رقابت های ملی و بین المللی سوارکاری و پیکارهای سنگنوردی جام باشگاه های آسیا، چهار رویداد مهم همدان است.

ترافیک ورزشی در همدان

امسال تابستان پرترافیک برای حوزه ورزش به شمار می رود چرا که این استان میزبان چند رویداد بزرگ کشوری بود و دهه آخر شهریور نیز میزبان چهار رویداد بزرگ بین المللی و کشوری است.

پیکارهای گروه سوم از مرحله مقدماتی فوتبال قهرمانی زیر ۱۶ سال آسیا از ۲۷ شهریور تا ۳۱ این ماه به میزبانی شهر همدان در ورزشگاه ۱۰ هزار نفری مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی برگزار می شود و تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان با تیم های افغانستان، فلسطین و مالدیو هم گروه است.

شانزدهمین دوره مسابقات شطرنج اوپن بین المللی ابن سینا به میزبانی همدان و با شرکت ۴۴۰ شطرنجباز از ۲۱ شهریور امسال به مدت یک هفته و براساس قوانین فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) در سه جدول در حال برگزاری است.

تب ورزش در همدان بالا رفت

شطرنجبازان مطرحی از کشورهای پرتغال، افغانستان، روسیه، عراق ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان و قزاقستان در این دوره از مسابقات با شطرنجبازان مطرح ایرانی رقابت دارند.

برای نخستین بار در تاریخ سوارکاری ایران، مسابقات پرش با اسب قهرمانی کشور در تمامی رده های سنی خارج از شهر تهران برگزار می شود و این افتخار بزرگی برای سوارکاری همدان است.

همچنین همزمان با این رقابت ها، سومین مرحله مسابقات تور پرش با اسب قهرمانی ایران و مسابقات بین المللی پرش با اسب جام فدراسیون جهانی در باشگاه اویسینا همدان در حال برگزاری است.

یک هزار ورزشکار در المپیک کوچک همدان

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: در حال حاضر شاهد رقابت حدود یک هزار ورزشکار در این چهار رویداد ورزشی در سطح استان همدان هستیم که در واقع المپیک کوچک ورزشی را در این استان ایجاد کرده است.

محسن جهانشیر افزود: این چهار رویداد از سطح کیفی و کمی بالایی برخوردار است و بازتاب رسانه ای بسیار خوبی نیز داشته است.

تب ورزش در همدان بالا رفت

وی امکانات ورزشی همدان را شایسته هرگونه میزبانی مهم دانست و بیان کرد: زیرساخت‌های ورزش این استان در سطح میزبانی های مختلف بین‌المللی به ویژه جهانی و آسیایی است.

جهانشیر اظهار داشت: زیرساخت‌های حرفه ای در سطح ورزش استان وجود دارد و بر این اساس توانایی برگزاری رقابت‌های مهم بین‌المللی را داریم.

وی اضافه کرد: شهریورماه ورزشی را در همدان شاهد هستیم و در این روزها میزبانی های مختلف از جمله شطرنج بین المللی ابن سینا، مسابقات بین المللی سوارکاری، سنگنوردی باشگاه های کشور و مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا را در حال برگزاری داریم.

جهانشیر خاطرنشان کرد: کمتر استانی قابلیت چنین میزبانی های مهم ملی و بین المللی را دارد به ویژه اینکه توانسته ایم نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا را برای میزبانی نوجوانان جلب کنیم.

وی افزود: مقدماتی فوتبال نوجوانان آسیا در گروه ایران با تامین اعتبار توسط فدراسیون و ای.اف.سی به میزبانی همدان برگزار می‌شود و هدف ما از این میزبانی تقویت گردشگری ورزشی، غنی سازی اوقات فراغت جوانان و برگزاری مسابقات دیدنی و جذاب است.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان با تاکید بر رونق گردشگری ورزشی در این استان گفت: این رویکرد را در تمامی رشته های ورزشی فعال کرده ایم به ویژه اینکه در سطح بین الملل با میزبانی های مهم بتوانیم ظرفیت های استان را بیش از پیش در جهان معرفی کنیم.

۷۵۲۰/۲۰۹۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز