خانواده بی پناه در دزفول ساماندهی شد


خانواده بی پناه در دزفول ساماندهی شد

دزفول - ایرنا - خانواده بی پناه ساکن در یکی از بوستان های اطراف پل باستانی دزفول ساماندهی شد.

به گزارش ایرنا این خانواده سه نفره بدلیل نداشتن توان مالی قادر به رهن یا کرایه مکانی برای اسکان نبودند و مجبور شدند اثاثیه خود را به یکی از بوستان های اطراف پل قدیم منتقل و در این منطقه ساکن شوند.

مادر این خانواده درخصوص دلایل اسکان در پارک و مشکلاتشان به خبرنگار ایرنا گفت: همسرم در یکی از باغ های مرکبات دزفول به نگهبانی و سرایداری مشغول بود و ما نیز از فضای ساختمان باغ برای زندگی استفاده می کردیم.

وی افزود: پس از فروش باغ، مالک جدید از ما خواست باغ را ترک کنیم که با این کار، همسرم بیکار شد و به دلیل اینکه خانواده های من و همسرم توان مالی لازم را ندارند مجبور شدیم در این بوستان ساکن شویم.

وی خواستار حمایت خیران و نهادهای حمایتی برای رهن یک واحد مسکونی شد و اظهار داشت: دختر ۱۰ ساله ام بیمار است و اکنون در بیمارستان به سر می برد.

این زن افزود: یکبار که برای ملاقات دخترم به بیمارستان مراجعه کردم، بخشی از اموال ما از جمله ظروف و اجاق گازمان به سرقت رفت.

وی گفت: در روزهای اخیر به بهزیستی، کمیته امداد و شهرداری مراجعه کرده ایم ولی این نهادها به دلیل اینکه ما زیرپوشش آنها نیستیم نتوانستند کاری برایمان بکنند، شهرداری دزفول نیز خواستار جمع آوری اثاثیه ما از پارک شده است.

رئیس کمیته امداد دزفول درخصوص خدمات حمایتی این نهاد به خانواده بی پناه اظهار داشت: برای رسیدگی به وضعیت این خانواده چندین بار به بوستان موردنظر مراجعه کردیم و از سرپرست خانواده خواستیم برای حل مشکل به کمیته امداد مراجعه کند ولی تاکنون مراجعه نکرده است.

مسعود رحیمی در گفت و گو با ایرنا افزود: این نهاد مکانی برای اسکان این خانواده ندارد ضمن اینکه باید وضعیت این خانواده مشخص و معلوم شود زیرنظر چه نهاد خدمات رسانی هستند با این وجود تلاش می شود درصورت درخواست متقاضی نسبت به واگذاری تسهیلات بانکی برای رفع مشکل این خانواده اقدام شود.

فریدون عبدی رییس بهزیستی دزفول نیز گفت: درصورتی که این خانواده توانایی نگهداری از فرزند خود را نداشته باشند، نگهداری از وی به بهزیستی سپرده خواهد شد.

سرپرست فرمانداری ویژه دزفول نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از اطلاع از این موضوع، پیگیری لازم برای رفع مشکل خانواده بی پناه صورت گرفت و با همکاری شهرداری دزفول اثاثیه این خانواده به کمپ نوروزی منتقل شدند.

محمد حیدری افزود: شهرداری دزفول برای تامین سرپناه برای این خانواده قول همکاری داده است.

۲ ماه قبل نیز یک خانواده بی پناه که صاحب خانه آنها را جواب کرده بود در یکی از بوستان های دزفول ساکن شده بودند که با کمک خیران سرپناهی برای آنها تامین شد.

۷۲۷۸/۳۰۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


"بسته مرگ" 61 میلیارد دلاری