1.7 میلیارد دلار واردات تجهیزات پزشکی


1.7 میلیارد دلار واردات تجهیزات پزشکی

ایران اکونومیست-مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: سال گذشته 27 میلیون دلار صادرات تجهیزات پزشکی داشته ایم که امیدواریم این رقم در سال جاری افزایش یابد.

1.7 میلیارد دلار واردات تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین صفوی، در دیدار با وزیر بهداشت اندونزی، با اشاره به جایگاه رگولاتوری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: بازار واردات تجهیزات پزشکی در ایران به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می رسد که بازار بزرگی محسوب می شود و ما می توانیم در زمینه اشتراک‌ دانش و تکنولوژی با کشور اندونزی همکاری دوجانبه داشته باشیم.

وی با اشاره به مراحل ثبت کالاهای وارداتی تجیزات پزشکی گفت: پس از ثبت نمایندگی خارجی، در مرحله اول تمامی قطعات تولید شده در کشور خارجی مراحل قانونی را سپری کنند و در مرحله بعدی، محصولات کیفیت سنجی شده و گواهی بین المللی آنها از جمله CE و FDA بررسی فنی شده و در مرحله سوم در کمیسیون های قیمت گذاری، تعیین نرخ می شوند.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از کارخانه های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران دارای استانداردهای بین المللی بوده و محصولات خود را به کشورهای متعدد صادر می کنند.

وی با اشاره به وجود زمینه های همکاری بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی بین دو کشور، عنوان کرد: وزارت بهداشت ایران علاقمند به توسعه همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی به اندونزی و بالعکس است و در مورد محصولاتی که در ایران تولید نداریم در بحث انتقال تکنولوژی از اندونزی به ایران آماده همکاری هستیم.

صفوی تصریح کرد: در جلسات با مسئولان کشور اندونزی و در برنامه عملیاتی که با آنها در حال تدوین داریم، حاضریم زمینه بیشتر فعالیت و انتقال تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم.

در حال حاضر، تعدادی از تجهیزات پزشکی ساخت ایران از جمله مانتیورهای علائم حیاتی، تخت اتاق عمل، انکوباتور و الکتروکوتر به اندونزی صادر می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند